Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 786 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-10-31

Godmorgon i landet!

Minusgrader och grå himmel här idag. Vi har tagit litet sovmorgon, och får se vad vi hittar på idag. Jag har ett selkammarprojekt och smutsiga smådjursburar, hästarna behöver motion, men får se om det är halt eller inte. Ännu ingen hovslagare med vinterskor…

murkla
0

Morgon!

Några minus i Malung. Men ser ut att bli en fin dag.Har jobbat natt så borde sova men inte så trött just nu! Ska  sedan på byn som de är guldregns lördag i dag. Sedan tilll mamma som bor i Yttermalung för att äta. Blir de hästar o hagar. Sova  jobba natt igen .

Men burrrrrrr vad jag fryser om tåna nu!

Ha de bra!

[Croneld]
0

God morgon!

Har fixat med hästarna på morgonen och nu tänkte jag gå ut i skogskanten och se efter om det finns någon svamp kvar. Jägarna är ute så det gäller att hålla sig på sin vakt!

Sen blir det städning av trädgården och lite ridning.
Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Riktigt fint väder, solen tittar nästan fram. Hästarna är utsläppta, nu skall det städas lite…..sen får vi se vad som händer under dagen!

Ha en fin dag!

garrilina
0

God Morgon! Grått och disigt idag. Dottern och en av hundarna har åkt för att jaga älg, sambon för att ha jägarexamenskurs och själv är jag hemma och sköter det andra. Ska mocka stallet nu och lägga in mat för kvällen, lasta av torvströet och duscha efter det. Blir middag hos mina föräldrar i em. skönt att inte behöva laga. Avslutar nog kvällen med körslaget på TV

Ha en bra lördag!

Snurrii
0

God morgon!

Här lyser solen in genom fönstret och ser ut att bli en kall men solig lördag!

Dagen kommer att ägnas i stallet. Eragon som flyttade stall igår ska släppas ut med en ny kompis lite senare i dag. Så jag ska åka dit och se så allt går lugnt till.

Sedan är det sista dagen som jag har Delta Dar på foder (Eragons mamma). Jag har ridit henne sedan jag va 12 år och haft henne på foder sedan 1 April -08 för att kunna ta föl på henne. Och så fick jag ju min lilla Eragon.
Kommer vara riktig jobbigt att lämna tillbaka min prinsessa. Det är ändå 5år som vi har hållt ihop. Hon är min ögonsten men jag har tyvärr inte råd att ha två hästar. Så idag lär det även bli mycket tårar. Gråter

Fråmåt kvällen blir det till att kolla skräckfilmer! Det är ju trots allt halloween! Flört

Ha det bra!

[Tjiwi]
0

Morron…..grått här!

Risig fortfarande, näsan rinner och nu har jag börjat hosta oxå. Är nerbjuden på tjejträff i en kompis stuga idag, vi ska bara vara och äta och prata, känns sådär att inte vara bra men jag får nog åka iväg ändå. Misstänker att jag vilar mer där än om jag är hemma!

Ha en bra helgGlad

hannabrink
0

God morgon! Härligt solsken och blå himmel har Skåne att erbjuda idag! Passar väldigt bra då jag ska agera hästskötare åt min kompis som ska tävla på Skabersjös RF. Lilla Knutte får stanna hemma idag och ska leka skogsmulle med hans medryttare!

Ha en bra dag!

Lisa-trollet
0

God morgon. Sol här. Ska strax till jobbet.

Ha en bra dag!