Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 685 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-10-30

Morrn morrn

Äntligen fredag!! Svart som natten ute och termometern visar +2 och ska snart bege mig till stallet för att ge pållarna lite frukost innan jobbet. Har kortdag på jobbet idag, underbart Skrattande Så efter jobbet så blir det träning, stallet och sen AW en sväng…

Ha en skön fredag Glad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det kallt ute, och det är ganska mörkt än, så jag gissar på moln på himlen. Tänk vad tiden går, klockan är snart november!!!

Vi var ut med Röros igår, hon var bara litet arg så det gick riktigt bra. Igår kväll red vi och hästarna var jätteduktiga. Eftersom vi inte red i vår vanliga grupp var det mer anpassat för Trixie.

Idag blir det butiken, få se när jag ska stänga, har inte kollat med mina grannar…

Russlena
0

Godmorgon!

Ska släppa ut hästarna, sen ska jag åka och hämta en ny häst, ett ettårigt russsto hon är e. Primat G u. Clarizza-Taktik G.Glad

karisma
0

Morgon på er roslagen är grå och frost på bilen Idag är det den stora dagen för tre av valparna att flytta Så igår kväll belv det bad kloklipp och klippta öron samt en sista avmaskning Fast jag pröva nogot nytt igår att bli avsköljd i hydralolja en skruvdjävul i traktorn släppte då jag och traktorn blev jätte fina och det luktar ju inget Så i all röra idag måste jag städa traktor och fylla på olja Men det är ju kul att pröva något nyttObestämd 

Ha det där ute på en fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

# 2 Vad kul, lycka till med ditt nya russ!

Nu ska jag äta frukost, har varit hos hästarna och betalat räkningar nu på morgonen. Sen får vi se vad som händer. Dottern ville rida och kylskåpet är tomt.

Ha en bra fredag!

Snurrii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Idag ska jag packa klart det sista i stallet för i eftermiddag flyttar jag och Eragon (6månader) till ett nytt stall. Han är avvand och klar så han kan nu lämna mamma. Vi ska flytta till en stor träningsanläggning med rundbana, rakbana, upplyst ridvolt och ridhus! Är ju några år kvar tills han kan tränas. Nu ska han bara gå i hagen och busa med en liten shettis fram till hingstbetet ivår!

Så dagen lär spenderas i stallet! :)

Bilden är på Eragon som i går diade för sista gången.

Impulz
0

God Morgon!

Har släppt ut en hög med otåliga hästar och nu är det färdigt för frukost. Får se vad som händer resten av dagen, blir nog till att röra på ett par hästar, hade tänkt att ta mig till Köpcentret oxå, men först blir det till att hjälpa mamma betala räkningar!

#2 Vad roligt! Jättespännande stam har hon oxå, hoppas hon är lika fin som sin mammaKyss Lycka till!

garrilina
0

God morgon! Även jag har släppt ut en hög med hästar. Minus 2.5 ute och ser ut som solen kanske tänker titta fram. Blir en vända med släpvagnen för att köpa torv och en vända för att handla och åka på kyrkogården för att tända ljus på min farfar och farmors grav. Få se vad det blir mer.

Ha en bra fredag!

MagganS-B
0

God Morgon (förmiddag!)….

# 0 Vaddå äntligen fredag? Veckorna bara rasar förbi….men det kanske beror på åldern ;)

# Du vet väl att hydralolja är jättefarligt om man får in det i ett sår ex.-vis…..

Har släppt ut hästar, burit hö och fyllt på vatten. Lova var riktigt på hugget i dag, pep och slog i boxen innan jag hann öppna för henne! Möjligen har hon sett nåt halloweenspöke……hon är ju lite knäpp!

Nu skall vi fara till kyrkogården med gravlyktor och kransar, sen blir det en tur i svampskogen!

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

# 8 hahaha ja det måste det va Flört Nä jag tycker med veckorna rusar förbi, men det har varit sååå mkt hela veckan så ska bli skönt med lite helg Glad

[Tjiwi]
0

Go middag……

Krasslig ännu……vi har fårklippare här idag men jag lämnade Ove med dom….ska snart fixa lunch åt dom! Sedan tror jag att jag ska vila en stund….hatar att inte vara kry!!

Ha en skön fredag allihopa!!

murkla
0

Eftermidda!

En lite solglimt såg jag allt.  Snart dax att ge hästarna lunch . Sedan blir de ridning på klubben för mig sedan bort bjuden på mat. Och jobba natt.  Nu kikar jag över mitt tradera.

Ha de bra! Trevlig helg!

[Croneld]
0

Vilken härligt solig dag det har varit!
Jag fick för mig att ta fram stegen, häcksaxen och sågen, så fruktträden har fått sig en omgång. Fick "bastning" av en kompis, som är trädbeskärare, som hade åkt förbi mitt hus och hon tyckte att mina träd såg för bedrövliga ut. Nu ska vi se vad hon säger, om jag gjort rätt.

Jag och barnen har varit ute med Tigerlilja, men det var bara dottern som red. Det var premiärtur på henne, då vi inte ridit in henne själva. Hon skötte sig perfekt!

Nu ska det bli fredagsmys!

Russlena
0

# 4 o.6  Tack