Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 828 ggr
karisma
0

God morgon 2009-10-28

Morgon på er där ute Åter hemma efter en utflykt till södra sverige som var mycket lyckad, trippmätaren hammnade på 94,5 mil  Kursen var lyckad många glada skratt och mycket häst Mat frukt KAFFE samt godis i mängder Så bodde jag hos Ia och Ove på en underbar gård med vildsvin som grymta ute i hagen och hjortar som vandra förbi köksfönstret och deras högblanka trevliga katter som höll en sällskap Samt deras stora ULL som jag äntligen fick klappa Så idag återgår jag till vardagen med att åka och besikta valpar som skall flytta på fredag

Ha det där ute och Tack alla i södern fast vissa ska nog skaffa sig en GPS

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har den våta yllefilten dragits undan, och hål har börjat uppstå i molntäcket, härligt!

Det blir väl kalalre då, men jag föredrar det framför regn.

Ridnignen igår gick jättebra, vi hoppade och hästarna var jätteduktiga.

Idag blir det butiken, och släpa Sara till stan för att fixa id-kort och så ska hon köpa sig litet kläder.

[Croneld]
0

God morgon!
Vaknade med nackspärr, så mockningen får vänta till senare. Sitter nu med en varm vetekudde om halsen och inväntar att det ska släppa lite. Har ju hovslagarbesök idag, så det blir lite hästar att släppa in och ut ur hagen. Sen ska vi en sväng till staden och handla lite.

Ha en bra onsdag!

[Tjiwi]
0

GodmorgonSkrattande

Strålande solsken, blå himmel och kallt-härligt! Är så trött på lera och regn. Tyvärr är Njord halt efter att sprungit i hagen som en tok då vi släppte ihop Wilda, Hallon och Ull och Grus med varandra, det tålde han inte utan har varit orolig och sprungit som en tok…..så tjock i ett bakben och halt,suck! Så nu fick de delas igen så han får ro….vet inte hur vi ska göra framöver med dom??? Förslag någon?

Annars vaknade jag med en himla huvudvärk som jag hoppas ska ge sig……..Obestämd

Gnistra
0

Go morgon!

Även här en solstrimma som når fram mellan molnen då o då, just nu. Ute i hagarna är det lerigt ute vid grindarna, hur man än beter sig så är det regn vattten som har svårt att rinna bort.o det är ju klart att ddär måste ju hästarna stå o hålla utkik över.

Ska försöka köra någon häst och fortsätta med bokföringen och senare på en utbildning via jobbet.

Ha det bra i dag!

PernillaJ
0

God morgon! Solsken och fint i Leksand, härligt. I måndags var det miserabelt väder, regnade hela dagen, så då fick mina hästar komma in på stall för första gången den här säsongen. Nu håller jag på och vänjer mig vid vinterrutinerna, in- och utsläpp och mockning. Det är rätt mysigt med stalljobb, och man filosoferar och löser problem så bra under tiden man pysslar. Jag har ingen radio i stallet så tankarna löper fritt.

Jag kommer att få mitt lystmäte av stalljobb i alla fall, för nu är jag hästvakt i 2 dygn för en grannes 6 hästar oxå. Som gentjänst passar hon mina fyra pållar när jag åker till Skåne nästa helg.

I går kväll fick jag hem ett lass grovfoder. Höll på att få psykbryt innan lastbilen äntligen dök upp, efter kl 9 på kvällen. Min snälla kompis Magnus som lastade av med sin balgrip kunde tuffa hemåt vid 21.45, han började jobba kl 4 i morse… fick inte mycket sömn, stackarn. Jag får nog åka dit med en tårta och en flaska vin.

Tittut
0

Även här solar det lite, vilket känns direkt på både humör och luften ute.

Ska ägna dagen åt bortajobb fram till eftermiddagen då det är ridskola med Elin innan det blir kväll igen. Måste hitta en stund där någonstans att åka och titta till stona innan det blir mörkt också.

De får vara kvar ute i skogen ett par veckor till om vädret tillåter. Sedan ska jag också sätta fart med vintersysslorna.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God förmiddag!

Har duschat och varit ute och fodrat hästar som får stå inne ett tag tills staketet är fixat…..en liten kille tycker att han vill gå på "lösdrift"…..undrar om han är immun mot elstängsel! Skall strax åka till jobbet, 1,5 dag den här veckan sitter inte illa! Skönt att kunna få fixa lite här hemma, men antagligen blir det som vanligt, regn!

Ha en bra onsdag!

balotte
0

God morgon!

Allt är packat inför min tömkörning för Anders Eriksson idag, fick det av min chef i födelsedagspresent. Jag ska ha min gamla shettis med mej både hon och jag är okunniga men det ska bli så roligt han för lära oss från skratch. Jag måste ju bli duktig när jag ska börja träna lilla Iba.

Ha en bra dag alla!

garrilina
0

God förmiddag! Sitter med en kopp te på jobbet, jobbar fram till lunch sedan blir det ledigt. Solen lyser över oss även idag, var någon minusgrad i morse. Skönt att slippa det eviga regnandet och diset.

#3 kan inte Njord gå med Hallon när han är avvand?

Ha en bra dag!

mellanbyns
0

God morgon från Dublin! Här är klockan 08.50, har inte tittat ut vad det är för väder just nu men det skiftar så mycket här. Ena stunden regn andra stunden strålande sol. Jag är som mamma tidigare sagt på väg hem, var inte hållbart att vara kvar. Åkte från gården igår hit till Dublin, så bor på ett jättefint hostel nu. Tog en promanad på runt 1,5 timme igår och sen blev det tv på rummet. Nu ska jag snart gå ner och äta frukost sen blir det tv en stund och efter det ett försök till shopping.

#9 se till att ha bra väder då jag kommer hem

Ha en bra dag

[Tjiwi]
0

#9 Det var tanken….men nu är jag inte så säker på att det kommer att funka. Tror att han i alla fall kommer att oroa sig och springa om de andra kommer in till hans tjej, tyvärr!

garrilina
0

# 10 Solen har försvunnit för tillfället men den kommer säkert tillbaka innan torsdag kvällGlad

# 11 Går ju att prova, han får någon som distraherar lite då. Svårt när de har sånt kontrollbehov, vår är precis tvärtom går de inte med honom så skiter han i dem.Obestämd

mellanbyns
0

#12 Det hoppas jag att den är, fredag kan det bli mycket sol för då tusan ska jag rida :) Nu är jag tillbaka från min runda i Dublin