Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 714 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-10-27

Godmorgon i landet…

Ska iväg på id-kontroll och chipmäkningskurs idag och Elvis ska få följa med, han ska ju ändå chippas och id-kollas och eftersom vi behöver pållar att öva på så får han hänga med Glad Efter kursens slut så blir det bara hem och släppa av honom och sen bär det av till Rydaholm… Det kommer bli en lång, intensiv men väldigt rolig dag Glad

Ha det gott!

karisma
0

Godmorgon på er alla där ute Är just nu hos Ia för vidare färd mot Österbymo (tranås) på kurs
Vi syns Anneli

Ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

God Morgon!!

Nu har jag skickat iväg Malin till Österbymo…….hoppas hon inte irrar bort sig på vägen nu bara!!

Själv ska jag nog gå och lägga mig en stund till, tills det är dags att släppa ut kusarna.

Ha en skön dag alla!!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Dimma, regn och gråväder  idag igen. Bättre sikt än igår, man ser ut till vägen idag.

Sara var ut en sväng med Röros igår, om det nu slutar hälla ner regn så kanske vi hinner ut innan jag ska iväg till jobbet idag.

Annars är det ridning ikväll, och buitken idag.

Tittut
0

Morrn!

Gjorde pass inatt när jag inte kunde sova, så nu är jag lagom seg. Grabbarna ska iväg på crossträning, så jag ska se till att utfodra dem men gröt, så att de orkar köra i leran.

Sedan återstår jobb i eftermiddag.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

savrarpstuteri
0

#0 Välkommen Glad!

Jättekul att ni vill engagera er i östruss!

MagganS-B
0

God förmiddag! Har varit en seg morgon, eftersom färjan kommer mitt i natten. Har packat ur bilen, släppt ut hästarna, haft länsstyrelsen på besök m.m. Regnar gör det och grått är det, som vanligt!

Ha en bra tisdag ändå!

Pernilla-N
0

Gomidda. Nyss kommen till jobbet för det blev inte mycket sömn inatt. Lilla fölet Embla 6 mån fick kolik i går kväll.

Kort sammanfattat så avmaskade jag alla 4 med Noromectin när jag tog in dem och då mådde hon bra. Senare när jag skulle ge nattamaten var hon inte bra. Hon blev sedan sämre och när veterinären kom vid 23,20 var hon riktigt dålig. Efter smärtstillande, kramplösande och 9 liter dropp piggnade hon till ordentligt vid kl 2 och ville ha mat. Jag har sen passat henne hela natten varje halvtimme och ibland lite promenader för magens skull och hon har mått bra sen dess även om hon var lite trött framåt morgonen. Hon hade diarré och i morse var jag hemma hos vet och fick en pasta som ska stabilisera och skydda tarmen, så jag hoppas hon blir normal snart. De andra 3 blev också lösa och pruttiga men mådde bra. Jag har aldrig varit med om en sådan reaktion på maskmedel tidigare för det måste vara det som utlöste. Just nu är jag bara glad att hon lever och vi slapp resa till Helsingborg och buköppna…

[Croneld]
0

Hejsan!

Nu kan jag komma in, det var träligt i morse, internet "hoppade ur" hela tiden. Jag har arbetat hela dagen, men nu är det lov resten av veckan, det ska bli skönt!

Jag har pysslat i stallet och skött om några av hästarna, i morgon blir det mer då hovslagaren kommer.

# 7 Jag har haft kolik på både unghästar och en vuxen häst efter avmaskning. Susamarula som fick kolik i våras kommer inte maskas utan träckprov så jag vet att det verkligen behövs. Och då bara med medel som är lite mildare i så fall. Vet rek. mig att inte avmaska med annat än axilur på föl och unghästar, köp kolla masken, så får du veta om det behövs eller inte.

Nu ska jag ta det lite lugnt!