Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 547 ggr
karisma
0

God morgon 2009-10-24

Morgon på er i det gråa Sverige Lördag morgon och +7 men bara det inte regnar är jag nöjd, fortsätter att jobba ikapp det jag inte hunnit under veckan Ska förbereda lite mat och annat till hundvakten som kommer på måndag då det bär söder ut i landet för två dagar Det ska bli så skönt att hälsa på kompis och kursa en dag innan det är dax att vända hemmåt Ikväll är det körslaget bra avsluttning på dagen

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon! Grått även i Leksand, blir nog en mild fuktig dag igen. Jag ska jobba på Rommes V75-tävlingar idag, alltid kul med fin sport.

Igår fick jag ett väntat men ledsamt besked, min vän Brita har efter en tids sjukdom somnat in. Jag tänker på hennes familj, och saknar henne.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Lördag och sovmorgon, himlen är grå och marken är vit, det har tydligen snöat litet under natten. Vinterdäcken är nu hemma, men de sitter inte på bilen ännu så det blir till att köra försiktigt till jobbet.

Det blir butiken idag, och sedan får vi se vad vi hittar på. Peter ska ner i skogen och fortsätta röja,.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Även här är det en grå dag, men inget regn iallafall… Idag måste jag åka och köpa en grimma till Elvis att ha när vi ska till Mantorp imorgon. Han har växt ur två av de grimmor han har och den han har nu är rosa, lila och vit-randig och det är jag inte så sugen på att ha på honom på en utställning Flört Anledningen till att han ens har en grimma med de färgerna är för att två yngre tjejer i stallet köpte den till honom och nu är det den enda som passar.

Sen blir det lite annat pyssel i stallet och lite ridning, sen ska jag hem en snabbis till mamma och kolla hennes häst och därfter bär det av till kusin vitamin som fått barn och jag har inte hunnit hälsa på än. Kvällen avslutas sen med Dansbandskampen, som äntligen kör igång igen Skrattande

Ha en bra lördag!

Gnistra
0

Hej på er alla!

Nu har vi tagit hem alla rushingstar från betet vid Grötlingbo! Det gick lugnt o sansat och det var tur att Birgitta Cramer hade med sig Chipp-nr läsaren, för flera killar hade ändrat sig mycket i sommar. Alla har enligt listan fått hem rätt hingstar till respetktive gård igen. Ska jobba i kväll och innan dess fixa för mina egna hästar!

Tittut
0

God eftermiddag!

Tillbaka i Svedala efter en vecka på Kreta. Har faktiskt varot lite huslug ida och satt igång med tvättberget, trimmat hunden och kokat äppelmos. Den blev vackert rosa, eftersom den är gjord på röda höstäpplen och jag kokar med skalen på. Jättegod dessutom!

Nu ska jag åka och se till hästarna.

Ha en bra kväll, och glöm inte att ni kan vrida tillbaka klockan i natt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God eftermiddag!

Jag har tillbringat hela dagen ute och fixat klart vinterhagen, flyttat hästarna från sommarbetetnärmare huset. De var som "kalvar på grönbete", Cherie har inte varit i den hagen tidigare och ungstona tyckte det var kul att tokrusa runt. De enda som inte sprang alls var Dorina och Toffan som var nöjda med att få nytt grönt att äta.

# 1 Vad ledsamt att höra om din vän.

Ha en bra kväll alla GIF:are!

RC71
0

#5 FörvånadDet där med klockan hade jag totalt glömt!