Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 645 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-10-22

Godmorgon i landet!

Här har vi vaknat till en mulen och fuktig dag. Temperaturen ligger strax över noll, och än är det mörkt.

Idag är det 30 år sedan jag köpte mitt första russ! En tilldragelse som vi firar med att åka och tälva, med en shetlandsponny Skrattande

Det är final i JK:s ponnycup som vi har kärt i Boden under året, Sara leder med sex eller sju poäng och vill ju gärna vina, men vi får väl se hur det går.

Idag blir det butiken fram till tre, sedan har jag engagerat min svägerska.

Resten av dagen ägnas åt trav i BOden.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Sitter och käkar lite frukost och snart bär det av till jobbet. Efter jobbet är det stallet en sväng och sen ska jag sätta lite nålar (akupunktur) på en hund.

# 0 Lycka till!

Ha en bra dag Glad

karisma
0

Morgon +7 och grått Det är så varmt att knotten och myggen har vaknat till liv igen Snart är det ljust så man kan gå ut till djuren annars bara torsdag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

Grått,+6 här. Lite svårt att hitta motivation, men det är bara att bita ihop och kavla upp ärmarna. Skoningar väntar.

Godmorgon från

Lotta

MagganS-B
0

Grått här också, inte precis vad man väntar sig av en God Morgon…..regnat lite har det gjort också! Håller på att samla ihop mig för att åka till jobbet, sista dan den här veckan. I morgonbitti bär det av med färjan till Nynäshamn f.v.b. till äldste sonen i Månkarbo! Hoppas vädret blir bättre då! Den här gången får vovvarna åka med, hästarna får "nöja" sig med "palomias" sällskap!

Ha en bra torsdag!

garrilina
0

God eftermiddag! Har precis klarat av de sista eleverna för i dag, nu bär det av ner till Gävle på högskolan t.o.m. söndag. Lämnar sambon själv med alla hästar och hundar….Men har styrt upp så det fixar nog sig.

Ha en bra fortsättning på dagen.

[Croneld]
0

God eftermiddag i höstrusket!
Arbetsdagen och middagen är avklarad, så nu ska jag gå till stallet och sköta om lite russ. Det som slår mig är att jag inte har någon pannlampa längre, dags att införskaffa två inför den mörka säsongen.

Ha en bra kväll!