Fodringstips?
Jag har ett litet russföl på 6 månader som går med 2 st äldre russ på dagarna då han är under avvänjning. Men jag har ett litet problem vid fodringstillfällerna.
Alla har varsina påsar men problemet är att han alltid (även fast högarna långt ifrån varandra) undanknuffad. Dom äter upp sitt och sedan har han knappt fått i sig halv sin giva. Vi har prövat att öka på till det andra och ge honom mer på de målen han står inne. Men det äter fortfarnde upp långt före honom och han blir utan igen.
Jag an inte sänka ännu mer helle roch ge mer på kvällen då han äter lite grann då och då i stället för allt på en gång. (han har ju inte så stor mage) och det andras kan inte ökas på mera.
Har ni något bra förslag på hur jag kan göra?

Kan du inte bygga en tillfällig fålla som bara han kommer in i där han har sitt foder?
frågan är bara hur jag ska bära mig åt för att bara han ska kunna ta sig in där
Något förslag?

Öppningen måste vara sån att bara han kommer in i den. Jag förmodar att han är mycket mindre än de andra. Både höjd och bredd. Du får mäta honom. Han är snart nog lika glupsk som de andra och då är bekymret ur världen. Men det kan ju finnas någon annan som har ett enklare och smartare tips?

När vi fodrar ute delar vi alltid upp det i många flera högar än nödvändigt. Då finns det alltid en ledig hög även om någon blir undanskuffad.
Normalt brukar de ledande jaga undan de mindre lite i början men det brukar de sluta med snabbt eftersom de andra kanske skulle hinna äta upp deras mat.
Sedan går det bra att blanda gravfoder och kraftfoder. Då tar det längra tid att äta upp för alla.
Jag har oxå haft det där problemet. Jag satte upp plaststolp med en eltråd i lagom höjd så dom andra inte kom in under men den lilla som bara ville äta när det passade kunde ta sig under tråden hur han ville. Annars är det nog bara att lägga ut massor av högar som #4 skriver.
jag ska ge "egen hörna" ett försök och bygga upp något i morgon annars blir det nog till att dela upp höt i små delar.
Tack för tipsen!