Utställning Falun 17/10
Den 17 oktober anordnar Dalarnas Ponnyavelsförening föl och unghästutställning för samtliga ponnyraser vid Falu Ridklubb.
Domare är Morgan Johnsson.
Propositioner finns på www.dalaponnyavel.com
Sista anmälningsdag är 24/9.
Välkomna till Falun!
Kul med unghäst utställning. Sånt är man iinte på så ofta. Ska nog anmäla mitt russföl. Passa på när de är något nära! :) 
Kommer nog med Qveiars Huogin hingst 2008 e:Vidar u:Andromeda
Även hans bror Qveiars Muonin hingst 2008 e:Vidar u:Meiram ska dit tror jag

#2 Precis1 Qveiars Muonin ska dit oxå! (: Riktigt roligt med unghäst utställning!
Någon mer som tänkt anmäla?

Får se hur Isilmë är när han kommer hem från hingstbetet, man kanske skulle passa på att visa honnom men då får han inte vara helt förvildad :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tillägg till #2 Vi kommer med Xerxes Dar också

Hade tänkt anmäl Te-Quila men befinner mig i Österrike då o blir lite väl långt att resa hem tyvärr :/

Ni som verkligen vill vara med, vänta inte till sista dag utan anmäl bums. Risk för att det blir överfullt.
Anmält Mitrus till den utställningen!
Anmälningarna kommer in i rask takt! Skynda anmäl, och precis som Pernilla skriver vänta inte tills sista dag - risk är att det blir fullt!

Nu är våran lilla herre anmäld till utställningen! (:
Får man fråga hur många som är anmälda hittills? (:
Påminner om att det nu endast är några dagar kvar tills anmälan går ut!
Sista anmälningsdag i dag - går bra att anmäla via e-post på info@haganasstuteri.com
Hur många ponnyer är anmälda?

Funderar också fortfarande på hur många ponnyer som är anmälda? (: Spännnande !

När kommer katalogen bli klar? (:
vore kul att se vilka hästar som kommit med…
M¨åste bara fråga ni som ska till falun med era föl har ni hunnit att vanjat av fölen från mamma,???
Har aldrig varit på en unghästutställning så jag bara undra hur ni gör ?
Katalogen är klar sedan en tid tillbaka. Den kommer i era brevlådor under veckan och inom kort även en deltagarlista på hemsidan www.dalaponnyavel.com Jag kommer försöka få ut den ev idag ;)
60 hästar är anmälda varav 8 olika raser.
De var många. Men så kul………..
Russfölet Mitrus fick 37 p. Gulblå rosett.
Hur de övriga 2 russen. Nån fick 35-36p ena fick nog o den andra 37P tror ja. Men vem av de som fick vad minns jag inte.
Mycke halt väglag o många avåkningar i dag hörade jag på radion.

Qveiars Muonin fick 37 poäng. Domaren tyckte vi skulle behålla honom som hingst om det var möjligt ! Är riktigt nöjda! (:
Det var ingen som fotade på utställningen denna dag? (:
Är det någon som vet vem som blev BIS?
#21 ok var de så de var. Kul att höra att behålla han som hingt o se sedan om de blir något mer.
#22 Kika in på shetlandsponny iFokus de har koll där på Bis o så. De blev nog bara Shettis rakt av där. Chamions föl för alla blev nog New (Kan inte stava till de)…
Synd att ingen fotade denna dag!

#23 Nej det verkade som om ingen fotade denna dag. Tyckte jag såg flera stycken med kamera som knäppte in i ringen. Men kanske ingen som hör hit till gotlandsruss? (:
#22 BIS blev 1-åriga Kölnäs Omega 42 poäng (Shetland) och reserv BIS blev 3-åriga Haganäs Mi Amour 41 poäng (Shetland)