Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 883 ggr
karisma
0

God morgon 2009-10-15

Morgon på er +4 och svart blåsten har avtagit så det är för stunden lugnt. Har börjat morgonen med att klippa 162 klor, inte roligt när man börjar se sämre. Ska ta ett tag med dammsugaren och svappen innan jag går ner till hästarna Om jag hinner ska jag flytta lite hästar närmare hem idag, nu när storbalen börjar ta slut. Annars tosdag bara

Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen gråblå och det har inte varit frost inatt, känns inne!

Fick huxflux åka på en kort foderkurs igårkväll, alltid lika intresant, är ju inte riktigt lika utbildad på hund och katt som på häst…

Idag är det butiken, och hinna ut med några hästar lär väl vara en utopi.

Gnistra
0

Godmorgon!

Här är de mulet o det ska tydligen regna  hela dagen i dag. I går kom blåsten/stormen även hit till oss och börjat av ta nu. I dag ska hovslagaren komma och sedan ska jag åka o köpa luzernpellets som ska med till Cardero i Skåne. Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Ser ut att bli ännu en vacker höstdag här i Brastad, himlen är blå och solen har börjat titta fram. Hade tenta igår och det har väl gått bättre om man säger så, så nu hoppas jag på en snäll rättning Oskyldig

Idag tror jag mestadels av dagen kommer att ägnas åt att traggla massa latin, sakta men säkert så nöts det in…

Ha en bra dag Glad

Liichaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gomorron!

sitter på bolerup och här är det sjukt kallt och blåser så det känns som fler minusgrader ute, men det var ingen frost så jag tror inte det är minus här, men kallt! :O

uppe tidigt närmare kl 6 faktigst ock fick reda på att vi inte började förrän kl fem i 10 för vår ena lärare är sjuk-,- igår fotade man en massa på en islandshäst som heter Glanni (inte min)

men denna dagen kommer nog inte var så toppen tror jag :/

(bild på glanni)

Tittut
0

Frostigt och vackert i Uppland idag. Ska försöka packa lite. Reser till Kreta kl 6 i morgon bitti, vilket innebär att vi måste ställa klockan på 3.30 eller så, och jag har ännu inte börjat fundera vad som ska packas, och ikväll är det möte. Innan dess ska jag handla lite kläder, chipa tre föl, id-kolla ett par vuxna hästar och göra en artikel…

Ska det vara så här???

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Sol, kallt och strålande sol……

#5 Trevlig resa, inget avundsjuk…….Flört

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Här är inte lugnt och färjorna har inte gått vare sig i gårkväll eller i dag på morgonen!

Fölisarna har varit ifrån sina mammor i natt och stått i egen box. Det gick jättebra, dom inte ens kastade sig på sina mammor och snuttade direkt dom kom ut, utan var mer intresserade av hö! Skönt! Det blir så skitigt i boxarna när dom står tillsammans….

Nu börjar det regna, så nåt utearbete i trädgården blir det inte i dag!

# 5 Låter härligt! Bada lite för mig också!

Denna kommentar har tagits bort.
VeronicaP
0

#5 Låter helt underbart härligt ha en trevlig resa och bada lite för mig med.

Här är det sol, kallt och lite blåst.
Idag ska jag åka med dottern och hennes kompis till Plönningeskolan som har öppet hus idag , de får ju åka runt och kolla lite på skolorna nu när det börja bli dags att välja snart.

chillan
0

Godkväll

Vi har kommit till Gotland på eftermiddan,lite blåsigt på havet men ingen fara. Tänkte åka till Lojsta imorron bitti och kolla på russin.

Är det någon som har nåt bra tips på flera roliga saker som händer på Gotland i helgen?

Nu blir det soppa på hotellet i Visby.

Maria E & Mariana P ( från Hälsingland)

garrilina
0

God kväll, middag vid datorn. Blir nog en titt på tv, men skulle egentligen behöva plugga….

# 5 Ha det så skönt på Kreta, packningen blir nog klar ska du se.Skrattande

#10 Ha det så trevligt.

[Croneld]
0

Jag har haft en härlig naturdag med klassen, åldersbestämt träd, gissat kranium, lagat kolbullar etc.

Har också hunnit se över hagen där hästarna går och pysslat lite med lite av varje.

Ha en bra dag, där ute i världen, var ni än befinner er!