God morgon 2009-10-13
Morgon på er Här i roslagen har vi haft blåst hagel snö och regn i natt så nattsömnen blev förstörd. Idag får jag ha lite fart och göra det sista på vinterhagarna För nu vet man inte när man behöver stalla upp. Idag har vi inga valpbesökare så det blir lungt och skönt Annars är det bara tisdag
Ha det där ute glöm inte varma kläder
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Elden sprakar hemtrevligt i köksspisen, och ute är det sisådär 4-5 minus. Pajala vinner idag också, -22!
Himlen är blå och solen håller på att kämpa sig upp bakom berget, det ljusnar salta över skogen.
Idag blir det ingen ridning, då en häst på ridskolan är sjuk och då är det inte lämpligt att släpa dit fler från andra stall. Vi får försöka ta oss ut själva, vore skönt med en egen ridbana med lyse!
Butiken för min del annars.

God morgon! Runt nollan i dag och det är mörkt ute fortfarande. Börjar lite senare i dag så jag tar det lugnt hemma. Sambon, dottern och två av hundarna har åkt i väg för att se om de hittar några älgar att skälla på. Det blev två i går, så nu har ungtiken fått nosa på älg och smakat lever.
Ha en bra dag!
God Morgon!
Har regnat skurar till och från ehla natten tror jag. Jag har sovit jättedåligt och vaknat varenda gång…..en liten Hell-tax gjorde sitt bästa för att mysa med mig men det hjälpte inte. Känner mig som en disktrasa. Får nog ta en kopp fika till innan det är dags att åka till jobbet!
Ha en bra dag!

God Morgon!
I dag är det väntan på ett vetrinär besök som präglar dagen, inget stort men väntan.. Ute är det nu riktigt fint höst-väder och alla hästar är ute o äter hö. Jag var så glad att vår D-ponny hade hittat sitt nya hem, men tjii får jag för det och som det nu låter så hämtar jag hem henne igen på söndag…. seriösa ponny-spekulanter? ,trots helt rent vetrinär intyg och ändå fiasko. Jag får ha is i magen fram till skåne helgen, kommande helg.
Ha det skönt i dag!

Här haglar det utanför fönstret med jämna mellanrum, men däremellan kan man nästan skönja solen. Hästarna fick gå ut sent idag, eftersom jag inte hade hjärta att släppa ut dem i halvmörkret den vanliga tiden. Jobbar nämligen hemifrån idag p g a en ögoninflammation, så då är det lättare att styra sina tider.
Funderade på att bygga någon form av vind- och regnskydd åt Guld, som saknar träd i sin hösthage. Några bra idéer? Helst av allt skulle jag vilja ha ett flyttbart, så man kunde använda det i olika hagar.
# 5 Partytält! Funkar faktiskt.
Här har det snöat. Drink och JR är tillbaka på betet med Povel och Movitz, så nu är de nöjda igen.
Ha en bra tisdag alla!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jo, det är ju flyttbart, men min erfarenhet är att det är flyttbart även när man inte vill det 
Haglet övergår emellanåt till snö här också, så sambon hoppas kunna få prova nya schaktbladet till fyrhjulingen ikväll…
God Eftermiddag!!
klev upp vid 9 idag och sen så har jag försökt vakna till liv fram tills nu.. är grymt sliten efter resan sen igår då vi bilade ända hem till mamma i torsdags och kom hem igår… slitsamt att åka 10timmar i bil :S
har tagit fram lite mat ur frysen som jag ska laga till om 1timma för då kommer sambon hem ifrån jobbet och sen så ska vi åka iväg och titta på luddans nya stall :) spännande!!