Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelshingstar
Läst 2098 ggr
rebeccajansson
0

Granat 413 & Grafit 477

Hej..

Jag söer bilder på dessa två fina herrar. Gärna utställningsmeriter då jag inte kan hitta det på nätet. Jag håller på att uppdatera info om på en hemsida dom och skulle bli jättetacksam över bilder. Självklart skriver jag vem som fotat tack på förhand.

[Tjiwi]
0

Jag har men jag måste scanna in dom igen då de har försvunnit…………

Wruss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en bild på Grafit som jag hade i datorn. Har en fin uppställdbild på honom tagen vid samma tillfälle också. Samt förstås MASSOR av fler bilder eftersom han stod en sommar hos oss. Dock inga digitala, så jag har samma dilemma som Tjiwi… bilderna måste scannas.

Wruss
0

Glömde utställningsmeriterna… vi lånade honom sommaren 2000 och fram tills dess hade han blivit BIS två gånger med som bäst 44 poäng. Vid riksutställningen 1997 när ovanstående bild togs fick han 888810=42 p. Fram till den sommaren han stod hos oss, hade han startat 26 gånger på travet med 22 segrar och 3 andraplatser. Han var obesegrad både som 4-åring och 5-åring och vann således både Derbyt och 5-årsmästerskapet. Ja, sen fortsatte han ju tävla som valack.

divansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Grafit, från Rättvik i en kuskmatch som var förra året.

rebeccajansson
0

Ingen som vet något om Granat?

alpros
0

Jag har bilder på Granat från en Riksutställning i Visby någon gång början av 90-talet. Pappersbilder dock. Och ingen egen möjlighet att scanna. Kanske man ska skaffa en sådan…