Godmorogn 09-10-12
Godmorgon i landet!
Idag är det kallt och klart, nu börjar det vara mrökare på morgnanra, man måste tända lyset inne redan vid sex.
Köldrekord för säsongen, fem minus här och -10 i Pajala. vintern är i antågande!
Eldar för fullt i köket.
Idag blir det butiken, och sedan få man se vad som hinns mer.

Morgon på er Roslagen bjuder på en grå måndag och massor av fukt. Nu har den svåra tiden börjat att man ska välja ut köpare åt valparana hade en spekulat här igår (fick godkänt) och det kommer en idag Men innan dess ska jag hinna med lite häst, så nu får fikastunden vara över för de har nog ätit klart.
krya på er ni som inte mår bra och ni andra ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn morrn , tycker det blir svårare och svårare att ta sig upp på morgonen , kan ju bero på att vädret är tråkigare och det är mörkare ute hm.
Idag är det lite pyssel som gäller , med lite tvätt och annat sådant där tråkigt ;-)

Godmorgon i landet 
Här börjar dagen i de grå molnens tecken, så vi får väl se om solen orkar kämpa sig igenom under dagen. Har varit uppe i stallet en timme nu på morgonen och nu ska jag avnjuta en kopp te och god tallrik med havregrynsgröt, sen blir det lite plugg innan det är dax att bege sig till arbetet.
Stallet efter jobbet och försöka hinna med å pyssla med så många som möjligt av hästarna…
Kom förresten på min första sak att skriva på önskelistan på årets julklappar; en hemsamarit 
Ha en bra dag!

#3 Lycka till med önskelistan
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

oj, jag råkade visst trycka på fel siffra, säsongens köldrekord är -19 i Pajala 
Morgon!
Segt här idag. Grått och trist, lite sliten efter en lång men trevlig helg. Hemresan blev seg, men som tur var kunde vi hjälpas åt att köra hem.
Ska se om jag kan lägga mig att vila en stund, det känns som att det skulle behövas.
Ha en trevlig måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 3 tack för tipset
! Trodde inte man "vågade" önska en sån
!

#4 haha tack tack
#7 Klart man vågar, frågan e ju bara hur stor risken är att man får en 

Här är det grått och kallt, sitter på jobbet och fryser fast det lär visst vara uppåt en 8+grader ute. Ikväll är det min tur att köra Idunn, får väl bylta på mig en massa. Det känns att det börjar bli höst och vinter nu
. Soffpotatisarna till russ ställer sig vid grinden så fort jag visar mig vid stallet och vill gå in och bli matade. De blir jättesura när man tar in bara en för arbete…
Fortfarande sjuk!