GULDRUSS 2009
Vilka kommer dit iår? 
Själv kommer jag med mitt hingstföl Eragon (e. Parat 451 u. Delta Dar ue. Darius Roll) till fölmönstringen!

Jag hade gärna anmält vårt hingstföl Dallas (e. Darius Roll u. Primusa ue. Munter) men Guldruss är samma dag som Femårs-mästerskapet som vi har tänkt att starta Primavara i… Trist!
#1 Ja, det va trist! 
Men ni får lycka till på Femårs-mästerskapet i stället! 

Jag har ju funderat på om jag skulle anmäla någon men det blir inte , som sagt 5 årsmästerskapet är ju samtidigt ..

Troligen anmäler vi Tejas Monljus och Isilon Sunsilk till Guldruss, men det är inte helt klart ännu hur prioriteringarna blir….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag som egentligen inte är direkt russ-tokig kan tänka mig att åka dit enbart för att titta på vackra ponnyer. Datum?
#5 12 September
Jag har skrivit 13 september i almenackan????? Vad stämmer??
Jag ska åka med tvåårsstoet Cara Mia, Wirka och hennes föl Sibborp´s Wioletta.
Det står lördagen den 12 september på SvRAF:s hemsida på Guldruss egen prop. under utställningar.

#7 Har varit söndagar, såg först inte att det stod lördag
Vi kommer nog med Russe, Dixy Bess och Kurant

En fråga bara, Vilka får åka till guldruss? :)
#9 Det var nog därför det blev lite konstigt.
Har ändrat datumet på anmälningsblanketterna :)

Nu har jag anmält Monis och Sunny, tänk på att den 24 är absolut sista dag för anmälan
Jerker Klang,

# 10 Du får anmäla den otroligt snygga Bis vinnaren från Nordruss utställning Guldhagens Amber :-)

#13 Ojdå
synd att det är liiiite långt dit…
Hade Vilja åka med med fölet men de är ju en bit o åka så krockar de lite med annat oxå! Men någon gång så ska jag dit …

Hoppas alla tar chansen att vara med i år. Det är ju 20-årsjubileum, så proppen är lite annorlunda. Bl. a. behöver man inte ha kvalat i år utan det går bra även om man varit kvalad tidigare. Lär mer på SvRAFs hemsida
Spar inte till ett annat år, för det är inte bestämt att det skall vara Guldruss varje år.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

man blir ju som sugen på att åka……
# 16. Jasså!
HUr gör ni när ni är där med pollarna, Står de i transporten underdagen eller hur funkar de.??
Jag vill inte lämna mina i transporten och det är ju inte så kul för nån att sitta där nere. Så jag har alltid tagit med dom upp. Så det är bara att ha hästskötare och gå och hålla i hästarna hela dagen.

Nu blir det kanske Guldruss ändå, istället för Femårsmästerskapet, eftersom både Primavara och Dallas kan vara med.
Måste bara lösa transportfrågan för Primavara i sånt fall.
Om någon har plats i transporten och passerar Sollentuna (står i Viby) till och från stan, så kontakta gärna mig (mail: jennie.ahlblom@choice.se ) om ni vill samåka mot ersättning ?

Jag har anmält Lojsta Maitai, Lojsta Candlelight och Strumpan nu.
Vi brukar låta våra hästar stå i lastbilen, men de är vana vid det då vi åker på mycket tävlingar och de väntar snällt i i lastbilen när vi äter på vägen.
Nu har vi anmält och hoppas på att vi kan lösa transportfrågan också. Fölet kanske kan åka i bagageluckan i värsta fall !?

Jag har anmält ett gäng
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Har varit lite annat att tänka på denna vecka…..så jag har inte anmält Njord vilket jag funderat på…….är väl för sent nu antar jag??
Lojsta Resoluts hpr till bäst plac valack i klass 13.
Som vanligt
.
Hoppas att det kommer många valacker, dom är vackra dom också.

#25 Kramar från oss. Anmälan går ut den 25 så du bör hinna posta.

#27 Den 24 står det i proppen
Jag har anmält två stycken, Ada och Adas Ariel.
Får även en 2åring vara med som fått 39 poäng som 1åring?
Putt
Är det nån som har plats för ett snällt sto i transporten upp till Skansen från Motala eller som passerar Motala? PM:a gärna mig.
#30 Ja enligt vad jag kan förstå då vi själva har anmält en 2-åring med 39 p.
Kan någon som kommer att få katalogen hemskickad skriva ner när det böjar på Skansen?

Vi kommer med några russ från Gotland till Guldruss!
Jag ser fram emot detta äventyr.
Lycka till alla
Tider någon?

#37 katalog har inte kommit än, så vi får vänta ett tag till på info

jag tänkte komma och titta men tyvärr utan häst. glömde att anmäla oss, hade varit skoj att visa upp Racoon. Men nu får jag titta på alla andras fina russ.
Hade varit kul att vara där och titta och ställa ut. men när inte tiden räcker till så går det inte
#40 Om du tillbringade lite mindre tid vid datorn så skulle du få tid över till annat !

Någon som vet när katalogen kommer? :)
Nej, men den brukar komma en vecka före utställningen.
Kan man köpa katalogen på plats för en som inte visar häst? /A

#44 Ja det går bra

Nu finns katalogen utlagd på www.gotlandsruss.se 
Roligt med deltagare från Finland!

Kul att läsa kattalogen, många fina Russ som kommer, gäller att ladda kameran med nyladdade batterier.
Jerker Klang,

Visst lovar ni att lägga ut bilder här för oss som inte kan komma? 

Vi fotar för allt vi hinner! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#37 På Skansens egen hemsida står det att Guldruss håller på mellan kl 10.00-15.30.

Lycka till alla ni som ska visa upp era fina russ på Skansen idag 

Lycka till!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Blev tyvärr inget Skansen och Guldruss för oss ! 
#53 varför inte? 
Håller tummarna för Maitai, Candlelight och Strumpan!! Hoppas att det har gått bra Olivia!

En kort bulletin: Skoj 4951 BIS med 99999=45 p, före Fuga 3837 med 10:a på traven, 3:a och Bästa Hingst blev förra årets BIS Silverboy 552 med 44 p, och 4:a Wirka 3471. Bästa föl blev Sibborps Wioletta, Publikens Favoritföl Tejas Silvertryffel.
Det kommer säkert mer utförlig rapport och bilder senare.
Grattis allesamman, och speciellt till Carola och Börje förstås!

Jätte grattis till Carola och Börje till BIS titeln och till ett mycket fint sto.
Är jätte nöjd med poängen på våra hästar.
Candle och Maitai fick 5x8-40p och Strumpan fick 9 på typen och 41p.
Skoj fick 99998=44 p, ser jag nu när jag har protokollen.
Stort grattis till alla fina poäng och fina russ!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Stort Grattis till alla!!
Ett extra till lilla Wioletta förstår….pappa Njord hälsar!!
Ja vilka fina russ det var där idag! Ett stort Grattis till alla vinnare och nöjda utställare!
#56 va kul, Grattis till det! :)

Stort grattis till dessa fina poäng!!

Stort Grattis till fina resultat! Och särskilt grattis till Skoj och Wioletta!!!

GRATTIS till alla vinnare och nöjda utställare!

Grattis till alla som är nöjda med dagen och extra till BIS och reserv Bis ..
Jaha då har man varit på sin första hästutställning, Guldruss 2009.
Här var trevligt med trevliga människor, varmt stundvist och fina hästar. Sen så är ju Skansens miljö underbar. /A
Är det någon som har en bild på Bis-vinnaresn Skoj som jag kan få låna till Carola & Börjes Hemsida?

Ett stort grattis till Börje & Carola
Grattis Bea till fina placeringen med Silverboy och fölet var ju bara bedårande!
Tack! Var roligt att få vara med på Guldruss. Han blev sjuk för 2 år sedan då han hade kvalat in i aug 06, så det var kul han fick komma med i år ist
Vi är jättenöjda med resultatet 39p. Xento var lite skruvad av alla söta föl o look a like. Det var roligt att se så många fina russ o trevliga russmänniskor samlade på Skansen. Nu blir det ingen mer utställning för oss, vi har ju ingen avel el så, men att få vart där på Skansen o Guldruss var väldigt roligt o stort för oss.

Tack allihopa! Det var så otroligt kul att få 44ppå Silverboy igen!! Och en 10-poängare sitter ju inte heller fel! =D
Att sen bli slagen av vackra Skoj och Silvers egen syster Fuga är inget man sörjer över - vilken konkurrens!
Det var som vanligt en fin dag med härlig russ-stäming på skansen med många glada människor och vackra russ. Tack alla som röstade fram lille Silvertryffel till publikens favorit! ;)
Jag vill ge ett extra grattis till Malena som fick 42p på fina Montró!
GRATTIS allihopa!!! 
Själv är jag är jätteglad för att Gerda fick så fina poäng. Hon är ju hos en fodervärdsfamilj, och jag kunde tyvärr inte åka med själv till Guldruss på grund av jobbet, men fick direktrapport via mobil under dagens lopp!
Men nästa år - då ses vi! Om jag så ska köra dit med en grön stadsbuss … *sss* 
Vad fick hingsten Citrus för poäng????

#73 tror han fick 41p. Vet ej delpoängen.
Någon som har fullständiga resultat att lägga ut???
Tack # 74…. Vänta på resultaten!

Bilder? 

#73 Han fick 40poäng
Det var en väldigt härlig känsla att åka hem med tre guldhästar varav Bästa föl och BIS-4. Två klassvinnare.
Sibborp´s Wioletta "Bästa föl" 98888=41p
Sibborp´s Cara Mia 98797=40p
Wirka 3471 klassvinnare BIS-4 99798=42p
Vill passa på att tacka för alla gratulationer och ett stort tack till mina hästskötare.

#72 Anna, Gerda har det jättebra hos sin familj som numera blivit russfrälsta och säkert kommer med på flera utställningar framöver.
Vi gjorde en snabbvisit hos Gerda i tisdags för att få Vinst skodd efter problem med en hovböld, Henrik som numera har flyttat
för långt ifrån oss ställde upp och skodde henne, som tack fick Gerda gå före Vinst i ringen
.
Vinst skulle nog gärna åka och hälsa på Gerda fler gånger men matte tycker dock att det är lite för långt att åka nästan 10 mil för att sko, blir till att leta ny hovslagare på närmare håll vilket inte blir lätt.
#79 Grattis vad kul…

Stort grattis, alla som är nöjda med guld-dagen! (bättre sent än aldrig)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Stort grattis till fina resultat

Finns det ingen som har en bild på BIS vinnaren?

# 88 min lilla goding

#95 den var häftig

T
ack snälla för detta bildsvep

#106 Vassego 
Någon som tog kort på våra två? Montró (4 år, gallstoklassen) och Fanny LEAF (2 åriga ston)
Någon som fick kort på katalog nr 49, Eragon som gick i fölklassen?

#88 Skulle du kunna dela med dig av kortet med Jessica, Anne och Soja? härligt ögonblick!
Har själv inga kort från Guldruss 09, så om det fins flera av Soja, Qrusidull, Vipan och Skoj så är jag intreserad.

Ingen som har på Eragon?
#113 - 117 Tack så jättemycket. Så fina. År det okej att låna dessa bilder av dig?

#118 jag missade tydligen honom totalt 
#119 det är bara att låna på
mitt namn under bilderna så blir jag glad!
#118 Jag kan ha fått bilder. Dock inte någon lysande kvalité. /A som får kolla när mörkret faller.
#121 Åh, det skulle vara toppen snällt!

Undrar också över resultat och ev. bilder, jag skulle vilja se bilder på Bonus, 2-årig hingst om någon har.
Jag skulle fortfarande vilja se bilder på min Eragon!