God morgon 2009-10-10
Morgon på er där ute Gräsmattan är vit av frost fick en längtan efter jul och alla mysiga lampor i fönster Men dit är det långt ska ju hinna med avelskonferansen och fölavskilning på Löjsta först och allt annat. Men för dagen blir det lite djur och till kvällen körslaget
Ha det där ute och kör försiktigt ni som är på väg
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon….
HAr fodrat hästarna och sitter med morgonens tredje kopp kaffe. Ute är det dimma och råkallt. Funderar på att krypa ner i den varma sängen en stund till innan resten av huset vaknar…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Gomorron!
Vitt ute och riktigt råkallt…….hoppas alla trattkantareller klarar kylan. Hade ännu tänkt plocka lite mer ;) I dag blir det nog städning några timmar medan Kjell åker iväg och tar upp båten. Närmast väntar fika och utsläppning av de vilda djuren!
Och naturligtvis #0, i kväll blir det Körslaget!
Ha en fin lördag!

Godmorgon i landet!
Litet sovmorgn här! Blå himmel, strålande sol, frost ute. Ser ut att bli en fin dag idag.
För mig blir det butiken, sedan möte i Boden, hoppas man kommer hem före nio… Hoppas på fint väder imorgon också, så jag kanske kan fara ut med någon häst också.
Frostigt och friskt även här. Sambon ska på 60-årsuppvaktning i Sthlm. En annan får väl ligga i sängen och krya på sig!
Ska ut till hästarna nu och ge dem vatten, ser att de står vid grinden och väntar på mig.
Ha en bra lördag!

God Morgon! Ser ut att bli lika fint väder som vi har varit bortskämda med en längre tid nu. Även om det är några minusgrader och ordentligt med frost.
Igår åkte shettisen som vi har lånat i 3 år, han är såld till en liten mycket glad tjej som ska både rida och köra honom. Fast visst är det lite jobbigt att skicka iväg honom, även om vi tror att han får det jättebra…
Frostigt och vitt även här. Solen lyser från en någelunda klar himmel. Friskt och fräscht känns det i alla fall.
Fodrat ponnysarna som nu står och tittar på en älg som passerar hagen. En fridfull morgon.
Snart kommer hovis som ska byta framskor på Monita, som ska tävla i morgon på Sundbyholm

Godmorgon
Här är det också frostigt, klart och fint väder. Häst, hund och katter har fått sin frukost, så nu är det min tur. Tog bort mina stygn igår, 16 st var det, så nu är det bara att kämpa på till det normala.
Ha en bra dag.

God Morgon! -4 här när jag klev upp, de hästar som är ute var vita på ryggen. I går hämtade vi hem unghingstarna från betet så i dag var de 6 stycken till som skulle ha mat. Fortsätter vädret så här med uppehåll så får de fortsätta att gå ute ett tag till.
Har skjutsat i väg Therese och Garrilina till Perssons för vidare transport därifrån till Bergsåker. Blir första sulkyloppet för Garrilina i år, Therese ska även köra Fantazia i ett lopp. Får gå här hemma och pyssla, hålla tummarna och vänta på rapport.
I kväll blir det körslaget även för mig.
Ha en bra lördag!
God förmidda!
- 6 Tidigare i dag. Men lyser solen fint på alla grönoragsa trädbland. När man tittar ut så ser jag alla små fåglar som finns i trädet o aäter av fröna som jag har satt ut åt dom.
Idag blir de fortsätta med vinerhagen. Fixa med min transport som jág har köpt. Blev en boj 93. Måste köpa en ny gummimatta att ha i.
Om ni har bytt gummimatta vart har ni köpt från????
Ha de bra..

God förmiddag , här ser det lite gråmulet ut men det är ju i allafall uppehåll.
Idag ska jag faktiskt göra så lite som möjligt min kropp vill inte som jag vill så den ska få återhämta sig då jag är helt ledig från tävlingar i helgen då dottern är i Eskilstuna och ska tävla där , Catchdriver denna gången
, snälla morföräldrar som har kört henne upp i husbilen , tur att jag har så snälla föräldrar :-)
Nu ska jag snart ta och beställa tid för att kastrera Hälge vädret är ju bra till det nu :-)