Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 917 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-10-07

Godmorgon i landet! Här blåser det halv storm och ösregnar på tvären, inte kul!

Det blev ingen ridning igår heller, Sara var iväg med några kompisar och var statister på en filminspelning, så vi var inte hemma förrän sju. Nytt försök imorogn!

Idag blir det butiken och farmor-kväll.

Prenses
0

Godmoron! Här blåser det för kung och fosterland. Hästarna får stå inne tills vidare, känns som att hela taket skulle blåsa bort på huset. Regnar gör det också. Ett riktit SKITVÄDER …..Knappast blir det ngn tur med Bella idag heller.:/ Vet är iaf bokad nu. Så 22.10 kommer hon och titta på bellas ben. Hoppas de är ok.

[Tjiwi]
0

Morron, stormat hela natten och nu kommer det regn. Här fick N och W stå inne för hovslagaren kommer vid 10.30…..herrn ska snyggas till inför söndagen!!

MagganS-B
0

Gomorron!

Precis samma väder här! Blåst och ösregn! Mina hästar står också inne, hovslagaren kommer och skall fixa fötterna + raspa Brådis' tänder. Lugn, han är utbildad! Släpper inte vem som helst i munnen på mina kusar!

I övrigt är jag ledig, får se, kanske det blir bullbak (just det, palomia!). Passar bra en sån här dag!

Ha det gott trots allt!

Gnistra
0

Hej!

Även på den södra delen av Gotland är det höst-väder regn o blåst men vi har Hemse stor torg dag i dag och då får det va vilket väder som, för vi åker till Hemse i alla väderlekar denna dag. Brukar inte handla speciellt men träffar människor i massor. Skolorna här på Sudret går bara halv dag, för att barnen ska få chansen att vara på Torgdagen ( förr var vi lediga denna dag från skolan).

Har nu ordnat så att Jessica får vara ledig i morgon från skolan för att vara med o över lämna Perfect Doll till nya ägare, men vädret kan ju ställa till det i natt med båten…. man vet ju aldrig,suck. Ha en riktigt mysig höst dag i dag!

florence-S
0

God morgon

Även här har det stormat och spöregnat hela natten, men nu skiner solen och det är 12+. Konstigt väder vi har.

Ha en bra dag.

[Tjiwi]
0

……..och nu är det klarblå himmel och strålande sol här!!Cool

[Grabbarna-A]
0

Här skiner solen och det är varmt men inatt har det stormat och regnat. Jag som aldrig brukar vakna på nätterna har vaknat flera gånger pga ovädret.

Ha det Glad

[Croneld]
0

Hej!
Här är det marknadsdag i Norrtälje och alla barnen i skolan är uppspelta och väntar på att skolan ska sluta för dagen. I morgon kommer jag få se vad som är årets "grej" som alla köper.

Det var stormigt och det har regnat hela natten här med. Nu har hösten kommit på allvar minsann!

Ha en bra solig höstdag!

karisma
0

God eftermiddag här blåser det så man får hålla i huvudet så att det sitter kvar Men solen lyser och stålar och det är varmt. Började dagen kl 8 i Norrtälje hos dr sedan lite provtagning Tänk om de lysnade på en jag bad den ta en butterfly och sticka med men icke sa nicke hon tog en vanlig nål, så nu är jag sönder stucken i båda armarna Sedan tråkla jag mig igen stan och alla marknads glada människor. Eftermiddagen har gått åt köra hem lite balar och laga bromsarna på min traktorn För jag vägrar köra det stora aset (5ton) utan bromsar så jag ringde x-et varje gång jag skulle ha något kört efter två ggr ledsna han och lagade traktorn (ingen behöver undra varför vi är skilda)Flört eller hur. Styrelse möte till kvällen sedan är jag nog nöjd för dagen Men jag missar Oskyldigt dömdSkrikandes

ha en bra em och kväll på er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~