Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1039 ggr
karisma
0

God morgon 2009-10-05

Morgon till en ny vecka alla. Här är det upphåll just nu och +4 Idag är det sista dagen på att passa en massa kor och får, 21 får går ju lätt att räkna men dessa alla kor innan man hittar dem Fast de har lärt sig ett nytt ord kommer ni inte så hammnar ni hos SCAN, det funkar ganska braFlört Annars bara vanlig måndag

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det minsann inga plusgrader, delvis mulen himmel och snö på marken. Tur jag fick in mina marsvin igår! En kanin kvar i betesbur, den får nog hö idag tror jag!

Efter gårdagens regn, blåst, hagel och snöglopp hoppas jag på bättre väder idag. Den galne mannen överlevde skidbacken även i år, och nu är det färdigklippt där. Tur han inte lovat att klippa nästa backe också!

Det blir butiken för min del idag, få se om Sara hinner ut med någon häst.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Skönt med måndag! Hela dagen igår va en riktigt pissdag, vaknade med migrän som vägrade gå över utan det krävdes dubbel dos migrän medicin, så sen va man ju lagom seg å jag som skulle pluggat hela dagen fick inget gjort Rynkar på näsan 

Här är det fortfarande mörkt och +3, hoppas att vi slipper regn idag efter en blöt helg… Nu blir det snart lite träning innan det bär av till jobbet. Ikväll är det hockey och förhoppningsvis en ny vinst i HV´s segertåg Glad

#0 haha fantastiskt vad bra hot ofta funkar Flört

Ha en bra dag!

Prenses
0

Nu är det morgon här. Kom precis från stallet. Har varit och fodrat Bella. Hon var glad och nöjd som vanligt. Om kanske en halv timme ska vi lägga ut både hon och varmblodet Toya.

Massor som ska göras idag. Ska hämta nytt foder till henne, köpa lite lädertvål och en ny grep. OCh så har jag ett HM paket som jag ska hämta också.

Men ha en bra dag!

Tittut
0

Morrn!

Jobbardag på olika håll, så bäst att sätta fart…

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon här blåser det som attan fortfarande och man är ju glad att huset står kvar efter denna helgens stormande och regnande .

I lördags var vi och tävlade på Jägersro och det var ju inte det roligaste med tanke på vädret , men hästarna skötte sig jättebra det var russet Mary och våran godkända shettis hingst Slättens Bethoven som var iväg och Mary kom 4:a och skötte sig kanon bra idag och Bethoven vann sitt lopp enkelt och även han skötte sig jättebra idag , skönt när man märker att hästarna sköter sig bätter och bättre :-)

Idag ska jag träna 2 shettisar som ska på utställning den siste oktober , det är en åring(hingst) och en 5 års valack , de kan behöva träna lite .

Ha en fortsatt bra dag

garrilina
0

God morgon! +2 grader hade vi i morse vid 6 tiden. Solen skiner och det blåser lite lätt. Typiskt att vädret är bättre när det är dax för jobb. Alla utom fem hemmavarande hästar har stått inne i natt, så i kväll blir det mockning på schemat. Grannen körde över en hösilagebal i går em, så jag torkade i micron enligt Karismas tips. Gick jättebra hade dessutom samma torrsubstans som hennes räkneexempel. Luktade rätt mycket i huset efteråt….Så nu blir det hösilage ute och hö inne på kvällen.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Sol faktiskt……..Förvånad igår regnade det i omgångar……

Var på bio i går kväll och såg Flickan som lekte med elden-jättebra!!

Nu ska jag gå ner och mocka och tvätta av vagnen från i lördags, vi körde ett litet DM och KM i ösregn…….vagnen ngt skitig!!

Ha en bra början på veckan….

[Croneld]
0

Är det någon mer som är seg nu på morgonen! Jag är på arbetet men har nog inte vaknat ännu! (Skämt!) Det känns som jag har en förkylning på gång.
Det blev mycket utomhusjobb i helgen, samt en långpromenad med svampplockning med fika och trevligt sällskap.

Ha det gott!

[Grabbarna-A]
0

Jaha måndag igen och snart dax att jobba… Här skiner solen och det blåser lite.

Igår lade vi in halmpellets i Aramons box, han såg ganska rolig ut när han med vidöppen mun skulle försöka hinna tugga i sig all mat innan den kanske skulle försvinna… Oskyldig Efter ett tag insåg han att det inte var så gott. Men oj så lättmockat det var där inne i morse. För övrigt början han bli smått trött på att stå instängd. Jag hoppas att vi efter klinikbesöket på torsdag får ha honom i en sjukhage.

I går hade vi även trevligt besök av två st St. Sundbybor. Glad

Ha en bra måndag