God morgon 2009-10-04
Morgon på er där ute Roslagen är kolsvart men uppehåll för stunden Nu är det bara två dagar kvar att vakta kor på Idag ska jag åka bil runt hagen så att jag kan räkna in alla få se hur många ggr jag ska köra fast. Jag hatar dessa backar när man tror att bilen ska slå över men ett bra knep är att blunda och sjunga högt Ja ja det gäller ju att ha stora hagar men jag föredrar mina på några ha och en djurflock på 8-10 Åter till kaffekoppen
Ha en bra söndag där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Ute är det vindstilla nu och uppehåll, det drog över rätt snabbt i natt lågtrycket, skönt. All hästtvätt som hänger ute fick en extra sköljning. I dag väntar stallpyssel ska fixa några boxar till så de som bor där kan börja gå in på nätterna. Vissa av dem ska byta stall i vinter. Mäste även in och handla.
#0 Lycka till med backkörningen låter som ett bra knep
Ha en bra söndag!

Godmorgoni landet!
Mulet, blåst och regn, och min galna man ska åka och klippa klart slalombacken
Själv hade jag tänkt städa in smådjur, får hoppas det inte regnar så mycket, då alla uteburar måste städas också.
God Förmiddag!
Här har regnat småspik och stormat som bara den hela natten! Nu är det bitvis blå himmel, men fortfarande ordentlig blåst! Hästarna tycker det är jättekul när det blåser, vädrar i vinden och fnyser…..
Får se vad det blir för pyssel i dag, har inte riktigt "kommit igång" fast jag varit ute och släppt ut de vilda djuren!
Ha en bra söndag!
Här vare också tvätt, kläder och kaninburar. Marsvinen ska flytta in idag. Så deras bur ska också fixas i ordning.
Jag blev klar med vinterhagen igår så pass att alla nya isolatorer och några nya stolpar är på plats. I veckan ska den nya tråden upp.
Idag ska jag stolpa upp en extrahage, med vita plaststolpar. De som äger marken har bytt ut stolpar mot sin trädgård samt fårhagen så jag är tvungen att göra om lite. Ändå kommer det att vara tillfälligt innan de är helt klara, jag vet inte om de färdigställer sitt staket innan vintern eller tar det till våren.
Ha en bra dag!
Nyss vräkte regnet ner och har så gjort hela natten…då är det skönt att veta att pållarna står inne. Precis nyss slutade det och himlen är blå…hoppas solen behagar kika fram också…ha en bra söndag….vi ska hämta hem fler får…och ikväll blir det bio med två gamla tjejkompisar!
Dagens korta sammanfattning: det STORMAR i Skåneland !
Ha det gott
God förmiddag!
Har haft sov- och läsmorgon, jätteskönt. Det händer inte så ofta.
Elin har en kompis på väg hem och jag har 1000 saker att göra som vanligt. Ska väl börja i någon ände.
Ha en fin söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag. 10 + här i Enköping, blåser en aning. Har varit ut en promenad med hunden. Ska ta det lugnt ett tag enl läkaren, får ej lyfta något än, men det rättar väl till sig hoppas jag. Höger ögonlock och mungipa lite hängiga. Ser ut som en seriefigur men kan inte komma på vilken, Undviker spegeln, men iof har jag alltid gjort det. Ha en bra dag.