God morgon 2009-10-02
Morgon på er alla där ute Nu några dagar får jag gå upp extra tidigt då jag ska vara djurvakt åt X-et men som han sa det är ju bara tre hagar att kolla Ena hagen åker jag bil i (tänker inte använda min) för att kolla djuren den är ju bara ca 150ha och i den går 57 djur I den andra går jätte tjuren med 12 kompisar men den hagen är bara 5ha och går att äka runt till slut en hagen med bara får fast den är åxå så jä… stor men jag hoppas de kommer om jag vrålar att jag har havre Tron gör allt Sedan ska jag umgås med mina egna djur
Ha en bra frdag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Fredag idag å såå skönt
Ute är det svart som natten och termometern visar -1, så det blir väl till att skrapa rutan idag igen. Måste försöka hinna ta ett tag med dammsugarn innan jag åker till jobbet om en timme, får besök i em/kväll och hinner inte göra det innan annars. Men har ju inte så stort så det går ju fort dom tur e
Slutar tidigt på jobbet idag så då bär det av upp till stallet, kanske ev blir det lite träning innan stallet men har inte bestämt mig angående det än…
Ha en bra fredag 

Godmorgon i landet!
Igår var det tjejkväll på stan så alla butiker hade öppet till 22.00, så för mig blev det en lång dag. Vovvarna tyckte jag var konstig som aldrig låste och åkte hem, men blev desto gladare när nästan alla i släkten kom och hälsade på, och så blev de klappade av hur många som helst som var in så de var inte helt bortglömda 
När vi kom hem igår var det fyra minus, nu är det två, så det har frusit på rejäkt. Måste sätta på värmen till vattenkoppen och och och…
# 0 Otäcka djur det där… Det är jag och Kurt Olsson som har koskräck!
Mycket på schemat idag efter gårdagens heldagsmöte. Det kom en kubik betäckningsrapporter som ska tas omhand idag, så det blir nog prio ett, efter avslutat städjobb nu på förm,iddagen. Det gäller att vara flexibel!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Strax dax att åka till jobbet! Lite segt är det efter att ha suttit och pratat i natt, Micke kom hem med färjan kl. 00.25! Solen skiner tills vidare, men SMHI har lovat mer regn och hård vind! Usch!
#3 Kor är väl mysiga, om jag inte jobbat på apotek skulle jag kunnat tänka mig att ha hand om en massa kor! Mjölkade ju en del kor i min gröna ungdom!
Ha en fin fredag!

God morgon!
Nu är det slut på veckan, det är dax för fredagsmys. Min pojke ( 5 år) sjunger den och älskar fredagar.
Hade tre hästar inne inatt men de har kommit ut och fått mat. Jag hade lektioner igår och det blir mörk på en gång så de fick stanna i stallet.
Há en skön helg!
Morron
Sol ute idag och frost! Vaknade med huvudvärk för andra dagen i rad så det känns inget vidare……
Ha en bra fredag…
God förmiddag allihop! Här skiner solen och det är underbart höstväder ute! Jag älskar sådana här kalla, klara höstdagar …
Hästarna mår bra - tror jag. Har inte varit i stallet sedan i tisdags på grund av långa dagar på jobbet, så i em blir det både ridtur, cirkusträning och ett långfika med stallkompisarna, hoppas jag!
Ha en skön fredag alla! :)
Bilden: Så här fin blev HJ när två av stallets småtjejer flätat henne häromdagen!
Nu är det dags för hemgång! Nu blir jag utsläppt från skolan och kan ta mig en skön helg.
Lite hagfixande står på schemat och god middag ikväll då gubben kommer hem som varit på kurs i en vecka.
Nästa vecka, ska vi få till det och hämta hem Toffan från Skåne. Så det gäller att bli klar med vinterhagen i helgen så alla hamnar på rätt plats.
Trevligt fredagsmys!

God eftermiddag! Jag har varit inne på Posten och hivat iväg en kartong brev, det var 116 st stambokföringsbevis för ston nr 4922-5037 som gick iväg med Föreningsbrev. Skönt! Solen skiner fast i morse var det is på bilen: iskalla nätter. Jag gick omkring och småfrös innan jag kom på att jag skulle sätta igång luftvärmepumpen igår; nu är det varmt och mysigt i stugan. I Rättvik är det höstmarknad den här helgen och jag ska fara dit om ett tag eftersom det är marknadstrav i kväll.
Deniz visar garnityret

God eftermiddag!
Igår var det min mormors begravning, och idag fyller jag 20 år, man kan väl säga att planerna inte riktigt blev som jag tänkt mig från början för min födelsedag…
Men solen skiner iaf och det verkar som att en hel del av min släkt dyker upp, så Hyppsen får vila sig i form till årets sista lopp

God kväll! Välbehövlig helgvila påbörjad. Gjorde bort mig rejält på jobbet i går, kom en timme försent till niornas orientering. Så min klass hade andra fått släppa iväg och de två som inte var med hade antecknat starttider. Vet inte vad jag ska skylla på, hade allt på papper så tydligen kan jag inte läsa längre…..
I morgon ska en av våra shettisston flytta till ytterkanterna av huvudstaden. Om de nu vågar åka vi väntar snö enligt väderprognosen. Redan nollan ute.
#10 GRATTIS på 20-årsdagen. Kramar till dig vi vet aldrig vad livet har tänkt sig-
Ha en bra fortsättning på kvällen.