Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 947 ggr
karisma
0

God morgon 2009-10-01

Morgon på er till en ny månad Här har vi några - grader och himmeln är svart ännu.  Igår kväll svor jag en ramsa över vilda djur när en granne ringde (som tur va) och sa att ditt staket hänger lite. Fem stolpar låg och det hade bara varit att gå ut fast snårskogen lockade vel inte så mycket Så det var bara att laga staket i mörkret och inte nog med detta så tappade jag min mobil Så det var bara att gå hem och ringa x-et och be honom sitta och ringa till den tills jag hittade den Så idag hoppas jag på en älg fri dag och ett trevligt möte med några elever från Svanbergaskolan som ska göra ett jobb

Ha en bra torsdag på er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

1,5 minus idag, Peter som jobbar strax utanför Arvidsjaur hade åtta minus inatt…

Himlen ser blå ut, solen syns inte än men det är ljust ändå.

Sara var ut och körde Mysli igår, idag blir det inget med hästarna då det är tjejkväll på stan, och alla butiker har öppet till nio, så även jag. Lång dag idag! Passaten verkar nu fungera igen, vilken tur!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här är det en mulen start på dagen och inatt har regnet smattrat mot rutan…

Igår em när jag kom upp till stallet så hade Manina börjat brunsta igen Förvånad Var även uppe på morgonen å då visade hon inget… Är övertygad om att hon varit dräktig innan, så då innebär väl det att hon måste ha kastat isåfall. Red henne även ca 10 min på banan och visst hade magen gått ihop sen jag red sist för ca en vecka sen. Nu var det ingen mage ivägen där benen hängde, utan kändes som vanligt att sitta på henne. Om det beror på att hon kastat eller inte vet jag ju men det känns ju ganska troligt. Så typiskt och känns lite surt Rynkar på näsan Men eftersom hon fortfarande går ihop med Giro så hade han ju redan betäckt henne igen när jag kom upp… Får väl se om det tar sig igen, isåfall blir det väl en augustifölis istället för maj. Men hur gör jag med betäckningsrapporten? Obestämd 

Usch va trött jag blir på det när det börjar strula så här!!! Det har ju alltid varit så smidigt de andra gångerna hon varit dräktig… Jag vill ju gärna att de ska kunna gå ihop, men igår blev jag tveksam. Ska man dela på dem ändå? Tänk om hon tar sig igen men kastar en gång till?? Suck…

[Tjiwi]
0

Morgon…….regn!!!

Hästarna fick stå inne i morse. Wildas lilla ryttare kommer på fm så det är skönt om Wilda inte är jätteblöt.

#2 Anneli, vad tråkigt….var  precis samma som för mig…..trodde de kunde gå ihop hela vintern men det sket sig ju……du får dela på dom och kolla henne, hon kan ju vara dräktig ändå….då är det ju synd om de inte går ihop i vinter. Bättre att veta klart.

annelie-huskvarna
0

#3 jo det e väl det, men jag vill helst inte ultra henne då hon verkligen AVSKYR det. Kan jag kolla det på annat sätt?? Blodprov? Inte för att hon gillar det mer egentligen heller, eftersom hon även avskyr när vet kommer med sprutor. Hon gillar ju inte vet alls så kanske e sak samma… Ahh va omständigt allt blev Rynkar på näsan Men jag måste väl vänta ett tag ínnan jag kollar henne ifall det skulle tagit sig nu igen eller?? Suck och åter suck…

Russlena
0

Godmorgon! Här har det regnat en del . Har varit och lämnat lillkillen på förskolan och matat hästarna. Det blir att jobba med unghästarna på fm sen blir det en sväng till Jönköping för lite shopping i em.

#2 vad tråkigt med Manina, du kan ju kolla med urinprov men det är ju efter 150dygn eller ännu senare kommer inte riktigt ihåg.

Gnistra
0

God morgon!

Nu regnar det, det började precis när jag o Kiara skulle starta vår körtur och vagn o allt var på plats. Det är bara att köra och våta blev vi men skönt var det att komma ut. De stora "små" lastbilarna mest en speciell cememt bil är stressande att möta/ bli omkörd av, den föraren har glömt det där med häsyn..I övrigt fungerar det bra i trafiken även med vatten o regn stänk från bilhjulen. det ska tydligen börja blåsa så småning om, men inte än så länge, så kanske hinner jag ut med en häst till…Hoppas ni alla kan använda dagens väder som anledning till en mysig pyssel dag.  Ha en trevlig höstdag!

[Tjiwi]
0

#4 Aj då…jo du måste vänta minst 17 dagar efter sista bet dagen, om han nu betäckt henne igen för ett ultra ljud. Man kan även ta blodprov, det har jag gjort vid ett tillfälle. Vi fick ge Wilda en liten dos lugnade vid ultra ljudet i måndags, kan det vara nåt??

MagganS-B
0

Gomiddag!

Ösregn och blåst, fast det börjar klarna upp nu…..

Här har det varit mysigt pyssel!Nu är fölisarna chippade och papperen på väg Liselotte! Birgitta C. var morgonpigg och chippade och ID-kollade 7 fölisar (5xLEAF + 2 ESS) före 11 på förmiddagen, fast det blev lite fika och russprat också förståss…..

Nu skall jag bygga lite på en ny hemsida åt en hantverksbod, passar bra i ruskvädret!

Ha en bra eftermiddag!

annelie-huskvarna
0

# mmm jag ska fundera på det… Fast just nu lutar det åt att jag nog kanske delar på dem så får Manina gå med Casper istället och Elvis med Giro resten av hösten, vintern och våren så får vi väl se om det blir en fölis eller inte. Vill egentligen inte utsätta henne för vet om jag verkligen inte måste…

[Croneld]
0

Jag hann inte skriva i morse och nu efter jobbet håller jag på att stöka undan hemma. Det ligger saker överallt, men inga är mina…Det blir en snabbstädning innan jag går till hästarna.

Har massor av pappersjobb att fixa med i kväll sedan, ska försöka vara effektiv så det går fort.

Ha en bra fortsatt kväll!