Ta med cyckel utanpå transporten?
Det borde väl på något sett gå att sätta cyckeln utan på transporten.. Hur i så fall? Behöver ganska snabbt svar :)
Tack på förhand!

Det finns flera alternativ beroende på hur ditt bil och släp ser ut. Ett sätt är att sätta cykelställ på takräcke på bilen. Ett annat är att sätta ett cykelställ på dragbalken mellan bil och släp. Vrider man styret borde det även gå att hänga cykeln på sulkyfästen i bak. Själv kör jag dock med cyklarna på taket eller liggandes på pickupens flak.

Hur sätter man ett cykelställ på draghbalken mellan bilen och släp? för det rär nog det som är aktuellt då jag inte har något sulkyfäste…
Kör med en volvo V70 och kylingekärran

#2 Risk att det blir för trångt så du trycker bilen mot cyckeln när du svänger skarp, men testa går ju….
På Biltema kan man köpa en balk med dragkula på, sedan sätter man ett vanligt cykelställ för dragkrok på den.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Tack för super tipset! Får åka förbi Biltema i linköping :D Får tänka på att inte svänga skarpt :)

Du kan låna mina sulkykrokar och hänga cyckeln på! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tack gumman! Du är väl för snäll!! Nu får vi dock se om det bluir någon häst med på vägen upp annars får järnhästen åka i transporten :D

bara å ringa! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#6 får inte cykeln plats på andra sidan mellanväggen då?
//Mickan

Jo men ev skulle jag två hästar med :D men nu blir det ingen så den får åka i :)

Tipsen kan ju vara bra till en annan gång i alla fall. Vi kan dock inte ha cykeln på draget, eftersom vi har sadelskåp, så våra cyklar får åka tak eller flak.

Aha :) ja vissa har ju sådan lyx ;)

Ja, ibland måste man lyxa till det, men vi har nästan aldrig sadlar där eftersom vi tävlar körning. Det rymmer dock flera selar, täcken och diverse saker, och när kombivolvon är full av väskor, barnvagn och allt annat är skåpet en nödvändighet för att få med sig allt på flerdagarstävlingar. Kan alltså rekommenderas, åtminstone den varianten jag provat, d v s en Star Trailer med stort skåp och öppning inifrån trailern.