Lycka till ungponnyfinalister!
Jag vill önska alla russ som ska deltaga i ungpinnyfinalen i Falkenberg, ett stort lycka till!
Det är en stor merit att komma dit, och jag hoppas att det kommer att gå bra för er alla.
De som är anmälda är:
Linné, hoppning 3-åringar
Exact 630, hoppning 4-åringar
Pelle-Russ 622, hoppning 6-åringar
Pärlemo 4545, dressyr 6-åringar
Det är fjärde året Pärlemo är med, och tredje året för Pelle-Russ.
Dessutom skall Odeja vara med och tävla i Årets Ponny på lördag.
Jag ska försöka rapportera hur det går, men till dess, håll alla tummar för våra duktiga russ och deras ägare och visare.
På bilden Pelle-Russ och Therese Svensson vid finalen 2008, då de gick dressyr.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Lycka till alla duktiga ekipage
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Lycka till!!

Lycka till allihop!
Yramis och jag kunde inte denna helg, hade varit otroligt spännande att vara med.
Lycka till !!

Lycka till!

Lycka till!

Lycka till!
Vad kul o Lycka till 
lycka till!!!! :D
Nån som vet hur det gick första dagen ?

Ingen som hört något om några resultat?
Linne var oplacerad i 3-åringarnas hoppning, Pärlemo var 3:a totalt av tre i kat B dressyren, men kämpade bra och gjorde fina uppvisningar.
Exact var ensam i sin klass i löshoppning för 4-åringar, och skötte sig utmärkt, men fick galoppera länge och mycket och blev trött på slutet.
Han fick 36 poäng exteriört (norsk domare) och hoppade 8-7,men gjorde jättefint ifrån sig ända tills orken tröt.
Pelle-Russ kom 7:a av så där 13-14 st i sin kategori bland 6:åringarna i hoppning, och fick jättefina vitsord, men tyvärr två nedslag som ger avdrag på poängen.
Alla var jättetappra och dutkiga, både russ, visare och ryttare.

Hur gick det då för Odeja? Vem blev "Årets Ponny"?

Liten kommentar bara.
Vid uttagningarna i Nybro (för 2 veckor sedan) fick Exact 40 p exteriört, och hoppade 9-9.
Igår i Falkenberg fick Exact 36 p exteriört (har aldrig haft under 39)
(Norsk domare). Hoppade 8-7.
Jej elsker dette land.
Heja Norge.
# 14 Det är sådant man får ta, lika för alla, även om det kan kännas knepigt.

#15 Klart jag tar det, vet ju vad som gäller. Tycker det var en stor bedrift att komma till final. Vi kommer igen.
Tyvärr är det så med all "bedömnings sport", det kan gå väldigt upp och ner…….

Men det brukar alltid få lägre poäng nästan i Finalen, tror att det är väldigt sällan de får högre eller tom samma poäng känns det som.
Om det är den Norska domaren som jag tror att det kan vara så är hon välidgt hård och *snål* med poängen men kritiken brukar vara rätt bra ändå .
Sen hopp poängen kan ju också skilja sig pga de har kanske en sämre dag just den dagen när visningen är :-)