Godmorgon 09-09-28
Godmorgon i landet!
Åter tillbaka efter en trevlig helg i Stockholm, hästmässan var inte så stor denna gång, men flera intressanta grossister fanns på plats.
Idag är det litet blåsigt här, men ser ut att bli en fin dag. PAssaten är fortfarande död, och nu är det dags att väcka Sara.
Stormigt här, och mycket regn har det kommit i natt. Just nu är det uppehåll i Roslagen. Har precis släppt ut Tigerlilja och idag var det lugnt i hagen. Dorina har fått stå inne med henne för att de ska bli kompisar och det fungerade.
Så nu går Cherie och Dorina ihop och Tigerlilja ar två efterhängsna fans i ettåringarna, fast i samma hage.
Ha en bra måndag!
Regn, regn! Ingen god morgon alls, hoppas att nån i landet har sol i alla fall!
Skall först jobba några timmar, sen skall jag fixa i ordning i stallet, börjar bli dags att ta in kusarna på natten, i alla fall när det är dåligt väder!
Ha en bra måndag!
Morrn!
Ganska slut efter en helg i Falkenberg, mned många hästar och många mil i bil, kom hem efter midnatt.
Måste försöka samla mig och börja jobba, men måste nog ha lite frukost först.
Ha en trevlig måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Grått och der har regnat inatt!
Veterinären kommer på fm och ultrar Wilda idag.
Ha en trevlig början på veckan.

Morrn morrn.
Även här regnar det idag och har gjort så ett bra tag. Idag blir en lugn dag för mig , ska beställa tid hos doktorn och få kollat upp mitt blod värde då jag har varit yr från och till i en månads tid, han ska även få skicka en remiss till Movment (ortoped , privat ) då jag tror att jag måste ta ut skruvarna och det andra som sitter i mitt ben under knät, de som de hade för att lyfta upp och avlasta knät när jag gjorde min opertion för ett antal år sedan, för jag har ont där och konstans svullen hm , men då jag vägrar göra det på ortopeden i Halmstad så får han skicka en remiss någon annan stans.
Igår var det ju hemma tävlingar och Ijor kom 4:a och han gjorde ett bra lopp , Mary blev diskad på upploppet men även hon gjorde ett bra lopp ändå , våran godkända shetlands hingst Slättens Bethoven vann sitt lopp igår , jag fick vara med i voltningen och springa igen , det är där han har lite problem med allt smackande och sådant det blir lite för mycket för en liten pigg sak ;-) .
God morgon !
Värsta höstvädret i Skåne……….;-( !! Min 4-åriga russvalack gick tredje raka felfria LC.n i går !! Smolk i bägaren är dock de dumma kommentarerna som att ; är det verkligen ett russ ??!! "trodde inte de kunde hoppa så bra " Kommentarer överflödiga eller hur !!??
….här har himlen fullkomligt öppnat sig, sprang ut och tog in hästarna som var helt blöta…..så nu får de torka till lite innan veterinären kommer, själv blev jag genomblöt på någon minut bara.
Godmorgon!!
idag kl 13.15 ska jag på arbetsintervju! och jag är jätte nervös!!! usch :P knäna hoppar snart ur led på mig hahahaha jag hoppas att jag får jobbet för då blir jag Personlig assistent :)
Halloj
Här skiner solen och det har inte kommit så mkt regn, bara 5 mm. Är jättetrött idag men det är väl för att det är måndag
.
Ha en bra dag

Har jobbat klart för dagen nu väntar handling och jobbet hemma. Har varit hemifrån sedan i fredags då jag åkte på högskolan i Gävle, kom hem lördag kväll, klev upp i går och följde med till Östersund på ponnytrav. Var jättekul då Therese vann ett lopp och kom femma i de andra två.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Näpp……veterinären har varit och det var som jag misstänkte, Wilda är inte dräktig i år. I bland tror jag på ödet…..hade inte tänkt betäcka i år utan hon och Njord skulle tävla (par)körning nästa år men blev sugen efter att Hallon kom…nu blir det tävling i alla fall som det var tänkt från början. Ingen skada skedd således men jag måste erkänna att jag nog blev lite besviken i alla fall………

God kväll och go natt Har inte haft tid med Gif idag, men titta in som hastigast Ska ta en kopp te och en hårding med ost sedan väntar sängen
Sov sött på er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~