Godmorgon 09-09-26
Godmorgon i landet!
Eftersom det är helg stiger vi upp tidigare än vanligt…
Jag och Peter far ner till Upplands Väsby på hästmässa, och barnen stannar hemma och passar huset och djuren.
Sonen var inte så gkad över att skjutsa oss till flyget, hans ena sovmorgon ryker ju…

Godmorgon 
Här är det svart som natten än så länge, men jag hoppas det blir fint idag då vi ska till Vreta och visa mammas sto Nikita med föl på premiering. Vet inte vad klockan blir när vi kommer hem, men ska försöka övertala pappa att köpa hem HV-matchen på säsongskortet så man kan kolla på matchen. Får väl se vad han säger om det 
Nu blir det frukost innan det bär iväg…
Ha en bra lördag!

#1 Lycka till
Morgon på er alla Lördag och lite sovmorgon men nu är det dax att vaknaoch göra lite nytta. Ska börja med ligghallarna(vindskydden) idag så att de blir klara inför hösten Annars är det bara som vanligt
Lycka till alla som är ute och visar upp sina russ idag
ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron…..ser lite grått ut ute…..ska snart åka och skriva på premieringen på vretaskolan….hela dagen går där!!
Moprron!
Solen skiner och det blåser som vanligt, gick minsann inte att fika på verandan här inte!
Skall åka till jobbet strax och prova ut nya jobbuniformen (blääää!), jobbar till tre!
Ha en bra dag!

Morrn, här skiner solen och det blåser halvstorm. Frukosten väntar, sen den obligatoriska hundpromenaden. Tror jag ska försöka mig på melodikrysset. rätt så kul. Sen blir det att vänta på rapport från Falkenberg.
Ha en bra dag!
Go förmiddag!
Höstväder med lite blåst o solen som värmer. Löven är gulröda.
I dag har vi marknad här så de blir en vända .
igår var jag o tittade km i dressyr på ridkklubben. Inte så mångs som var med men trevligt att titta på. Köpte även torv i går.
Murkla som har varit lös i magen börjar på att få lite normala avförings högar nu. Skönt de kanske var av fråst gräs annars vet jag inte varför. Annars är hon helt normal. Mitrus som vanligt!
På måndag är jag nog transport ägare 94 boj.
Ha en bra dag!
God morgon! Nu har jag stigit upp, är inte riktigt kry, men vet inte vad det är. Ska till hästarna och linda om Susa galoppbandage som hon ska ha den här veckan ut. Fick ringa veterinären häromdagen och titta på hennes "ormbett" då det inte ville ge med sig. Hon var så svullen att det lilla såret sprack upp en bit och så hade hon feber. Han fick karva lite i sårkanten.
Nu är det bättre och hon linkar mest för att det är jobbigt med ett bandage runt hoven och kotan. Silvertejp är super i sådana här lägen, tänk vilken bra uppfinning!
Idag ska jag hämta Tigerlilja på en omlastningsstation i Bro. Ska bli spännande då hon har varit utleasad i två år.
Knappast morgon längre men i morse körde jag en tur med russet, en ny vända jag blivit tipsad om av min granne. Jättefin tur och vi fick se två älgar, mötte tåget och en turridningsfirmas nordsvenskar. Endorfinkick? Roligt hade vi i alla fall!
Idag har vi varit och hämtat hem den nyopererade lillplutten (ok storplutten…
) Amaretto blev så glad att få träffa honom igen
. Tyvärr blir det inte att få gå tillsammans på några veckor men dom kan hälsa över boxkanten i allafall. Eftersom båda stått inne den här veckan så får jag ju lov att göra iordning deras boxar så dom kan gå in på nätterna. Det är bra för då kan Aramon ha en dagbox och en nattbox så slipper han bli alltför uttråkad i en och samma box
.
Ha en bra lördag
Nu står min fina Tigerlilja åter i mitt stall, numera en dam. Hon stannade upp och tittade in i stallet för att sedan gå rakt in i sin gamla box. Hon sover nog skönt i natt efter efter en heldagstransport. I morgon ska hon få gå ut till de andra. Pensionären Dorina ska få stå i en annan hage så inte hon jagar Tigerlilja hela dagen och tar ut sig eller sträcker sig. Hon är inte nådig när de kommer någon ny, även fast de har träffats förr. Efter ett par dagar i en hage brevid så går det bra sedan.