Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 781 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-09-24

Godmorgon i landet!

Blå himmel med några moln, fyra grader varmt. SOnen tog vinterjacka och långkalsonger idag, han jobbar ju ute på dagarna.

Idag blir det butiken, och ridning om vi hinner med det. Petr kommer hem i em med volvon, så vi har en bil iaf.

Prenses
0

Godmorgon! Jag är ny medlem här på sidan sen igår. Idag blir det jobb och ridlektion ikväll. ^^

[Croneld]
0

# 1 Välkommen! Vad kul att du redan hittat in på god morgontråden. Arbete idag, ska försöka kompa ut lite tid och gå hem direkt efter mina lektioner. Härligt när hösten fortfarande är så fin. Lite pyssel med kusarna blir det och ska försöka få ned några stolp igen.

Ha en bra torsdag!

karisma
0

Morgon på er ser ut att bli en fin dag men det är lovat regn. Ska till gymmet och tandhyginisten sedan blir det att försöka klippa gräsmattan färdig och lite häst till kvällen Får nog ta mig i kragen och börja tvätta mina fönster så man ser ut men det är inte roligt gör som vanligt skjuter på det

ha en bra dag på er

#1 välkommen till sajten

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Russlena
0

Godmorgon! Här skiner solen nu på morgonen, men det är kallt jag kom hem från Turkiet igår där var det ca 35 grader varmt och här var det 13 när vi landade. Idag ska jag vara hemma med hästarna har inte sett dem på 2 veckor.

Ha en bra dag allihop

Gnistra
0

Go morgon!

Vädret är just nu helt ok, med de har ju lovat sämre i dag. Hästarna har fått sitt och sonen är snart på väg till skolan och jag är ledig från jobbet men bokföreingen väntar på mig i dag, phuu. Kanske hinner jag komma ut o köra nnågot russ i dag, hoppas!

Ha en riktigt trevlig dag!

VeronicaP
0

God morgon . Här blåser det nästan ännu värre idag än vad det gjorde igår hur det nu är möjligt.

Ultrade mina 2 sista shettsiar igår och då var äntligen Dalsgårds Jasmin dräktig :-) blir ett sent föl nästa år , men det gör inget :-), Tyvärr var inte vårt andra shettissto Dalsgårds Marielle dräktig, tråkigt men så är det ibland , men hon såg fin ut i allafall och hade ingen vätska eller annat konstigt .

Syrrands shettis Ekstrands Lilla Hoppsan var också dräktig , så det var ju bra :-)

Så nästa år  kommer vi att få 3 föl om allt går vägen ända fram 2 st shetland och ett russ föl.

#1 Välkommen hit.

Prenses
0

Tack tack ! :) Finns ju massor att läsa om här. ^^

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Instämmer med de andra, välkommen till GIF!

Jobbardag idag. I morgon ska jag ner och heja på russen på ungponnychampionaten i Faklenberg, samt köra hem Linus. Känns faktiskt ganska sorgligt.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tusen
0

Hade sovmorgon idag men vad hjälpte det. Vaknade 6.15 i alla fall!Skrikandes Grrrrr! 
Passar på att tvätta de sista hästprylarna innan vi packar bilen och drar till Kalmar och Jajja i eftermiddag. Monita ska starta i Guldstoet på fredag, (Håll tummarnaKyss) Så det blir övernattning och en massa snack med Jajja förstås.Glad  Även Scilla följer med då hon ska lämna Karin Ström, som haft henne på foder, för att komma hem.

Nu väntar en härlig morgondusch.

VeronicaP
0

#9 Lycka till :-)

[Tjiwi]
0

Sol igen idag och blåsten har lagt sig, lika fint som tidigare-härligt!

Får se om det blir lite körning innan jobb eller något annar!

Ha en skön torsdag!Cool

[Grabbarna-A]
0

Här skiner solen i dag oxå, underbart. Ska snart gå ner och mocka Amarettos box så det är gjort. Sen antar jag att han vill bli kliad oxå. Varje gång man går in i hagen så jagar han en med rumpan före, helt galen är han. Tur Aramon snart är hemma så dom kan klia varandra.

Måste hinna städa lite innan jobbet oxå, trist.

Ha en bra dag

#9 Lycka till Glad

florence-S
0

God morgon.

Åter en klar och fin morgon, lite blåsigt men vad gör det. De flesta flygfän verkar ha gått och lagt sig.

Ska måla och tvätta färdigt de sista 3 fönstren i stallet idag, sen är allt klart, hela stallet nymålat, skönt.

Besiktigade bil och släp (trane -87) igår. Båda gick igenom utan anm. Härlig känsla när man åker därifrånSkrattande

garrilina
0

I morse fick jag för första gången skrapa is på bilrutorna….grått ute nu. Har haft två klasser nu, ska gå äta sedan blir 160 min. med en sjundeklass.

I kväll blir det till att packa för i morgon förmiddag bär det av till Gävle och högskolan igen.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

#14……..åh fyy!! Hoppas vi slipper is här nere på ett låååångt tag. Fast det fina vädret som var i morse försvann….nu har regnet vräkt ner!!Rynkar på näsan

MagganS-B
0

Hallå!

Äntligen hemma efter 12 timmars försening! Skulle ha landat i Visby 21.50 i gårkväll, men planet från Samos var så försenat så vi fick tillbringa natten på det bekanta (för alla ponnytravvänner) Nova Park Hotel i Knivsta i natt! Kom hem vi 10-tiden i morse, och har nu "landat". Kollat hästarna, fått hem hundarna, men inte sett till nån kissekatt! Tvättmaskinen snurrar och strax skall vi åka och handla till vårt ekande kylskåp!

Vi har haft en otroligt fin semester hos Anita och Ross på Samos! Fint väder, lagom varmt, bara en dag med regn. 27 grader i vattnet är helt ok! Lite svårt att knäppa jeansen när vi skulle åka hem bara, maten är ju så himla god!

I kväll skall jag ta itu med alla annonser till ponnytravet.com. Ingen tittar tydligen på nyhetssidan, så det finns 21 väntande mail. Ta det lugnt, jag skall fixa i kväll eller morgonbitti!

Ha en fortsatt bra dag!