den ultimata flocken
vad tycker ni. konstig fråga kanske..
men för att göra en lång historia kort så har jag det såhär:
en 3årig hög rang, dominant halvblod.
14åriga Hilmer. varit hingst hela sitt liv tills nu. Genomsnäll och vill bara vara ifred och orkar inte leka.
Vad för sorts häst borde jag köpa som kan komplettera min flock?
En till unghäst som orkar leka och rasa ut med min 3åring?
En gammal märr som kan sätta 3åringen på plats?
hmm kanske en ranghög valack som kan bli ledare i flocken.. och även en unghäst till som vill leka?
Nått måste jag göra… 3åringen är inte att leka med just nu..

det låter som treåringen skulle behöva en tillplattare och en lekkamrat 

haha! ja visst låter det som det… =)

Skulle inte sätta in ett sto i flocken för då kan allt bli värre Hilmer kan återgå till hngstbetende och då blir det ännu mer spänt För din 3-åring är vell en vallack och om du sätter in ett sto så kanske han vaktar henne Det blev grötigt Skaffa en lekkamrat till 3-åringen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

ja jag har inte råd att köpa 2 hästar till haha.
då får jag nog sälja 3åringen… men ja klurar på en lekkompis te 3åringen så får d väl va att han är ledaren i flocken.
han blev ju nyligen kastrerad (maj) så ja e lite osäker på sto faktiskt.

Hejsan!
Kan du inte få låna eller någon att ställa /hyra in en ridhäst i ditt stall, skulle tro att du har samma problem som jag har till o från m våran Capri (hon har varit en riktig buse och tror att hon är lika liten o smidig som russen…). Jag märkte stor skillnad på henne när hon i samband med seminering fick gå med några halvblods ston - tillhörig heten/lika, hon blev tryggare o lugnare. Nu är hon dräktig o har taggat ner en hel del.
Lycka till!

jo lika barn leka bäst? kan d stämma? i sommras gick han me ett annat halvblod och dem satt verkligen ihop. d va aldrig mer än 2 meter ifrån dem.