Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 1064 ggr
[Russ-park]
0

Første Danske Gotlandsruss under 2-minutter / km

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Atilla" ( Champs Ellysées 9307105 dk ) & Erik Rasmussen, Skive har som de første i Danmark, travet under 2-min / km med en Dansk-født Gotlandsruss, i et officielt godkendt travløb.

Skive den 28/8: 1.56,5

DM 2009 / Russ Grand Prix: 1.59,5

"Atilla" ( Champs Ellysées ) f. 93 121,5 cm eft. Mosedragets Facio GRH 3 ( 420 ) e. Brunte 220 & Anita GR 7 e. Inter 380.

"Atilla"s ½-bror Rango blev første Norsk-fødte russ under 2-min. i 2008.

"Atilla" & Erik har med deres flotte kørsel og sportslige optræden skrevet Dansk travhistorie og vil få tildelt Nr. 1 af det nye Diplom for Dansk-fødte Gotlandsruss der har travet under 2-min / km. 

Diplomet udstedes af Dansk Gotlandsruss Avlsforening.

"Atilla" er nu også den første Danske russ, der er medlem af den prestigefyldte " 2-minuttersklub " - hvor alle de andre russ er Svenske.

Stort tillykke ( grattis ) fra alle russ-venner i Danmark

Hilsen Bjarne / russ-park.dk

PernillaJ
0

Grattis, vad roligt! Nu väntar vi bara på det första finskfödda russet under 2.00 också.

Som kuriosa kan nämnas att det allra första utrikesfödda russet med rekord under 2.00 var Nils Gulldson, som redan 1971 travade motsvarande en kilometertid 1.59,8 över en halv mile i Delaware, USA (på grund av den korta distansen har jag dock inte tagit med Nils Gulldson i Tvåminuterslistan).

SigneK
0

Grattis till Champs Élysees! (Hvorfor kaldes han Atilla nu?)

Kommer jag rätt i håg så bröt Champs Élysees et ben för ett antal år sedan, men kom starkt igen, och har alltså nu blivit snabbasta danskfödda någonsin! Vilken bedrift!!!

SigneK
0

PS. jag har et billede af Champs Elysees fra banen i Kvistgård, jeg mindes ikke at han har stjerne? Er der tale om to forskellige heste mon? Bliver lidt i tvivl…..

[Russ-park]
0

Hej Signe

Champs Ellysées har gået på Kvistgård - kender du opdrætteren Christel Bugel Hansen, Charlottenlund.

Han blev "omdøbt" til Atilla af Kristina Jensen der kørte ham på Kvistgård.

Mvh. bj