Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 777 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-09-22

Godmorgon i landet! Här kommer solen just upp över berget, himlen är blå med litet moln. Verkar inte ha varit frost inatt, igår var det litet fruset i gräset. Idag blir det butiken, och sedan ridning.

[Croneld]
0

God morgon! Har precis varit en sväng och kollat russen i hagen. De går fortfarande i sommarhagen nere vid sjön, så jag får konka vatten ett tag till.

Här är det arbete och barnen ska och kolla om judo är något för dem.
Ha det bra!

alpros
0

Sitter på jobbet och påminns idag om hur bräckligt livet är. Och orättvist, kan man tycka. Idag begravs en klasskamrat till mina barn som avled av leukemi, efter många års kamp. Det färgar min dag. Eftertanke.

garrilina
0

God Morgon! 5 grader visade termometern när jag gick ut med hundarna. Brr.. Idag blir det batikfärgning hela dagen med en grupp elever som har valt det som elevens val. Därefter ska jag och dottern göra ett besök på Hagmyren med Dixy Bess.

#2 Tråkigt, Livet är inte rättvisst.

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon på er Idag ska jag försöka stoppa stressen i huvudet efter allt farande måste bara dra i bromsen.  Mamma hund har fått sig ett välförkänt bad på mogonen och klorna klippta Fast hon hade nog varit gladare om hon sluppit Ska gå ner till hästarna nu, sedan måste jag nog fylla på i skafferit det är alltid tomt undrar vem som som handlar till djuren för de har allt hemmaObestämd Får nog baka en kaka till i morgon då de kommer några från SLU och hälsar på

Ha en bra tisdag och ta hand om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

God morgon här är det grått och kallt och jag fryser hm. ska ringa veterinären vid 9 tiden och försöka få han att komma i morgon och ultra de sista stona så jag får iväg språngrullan sen …

Jag måste hinna med att jobba lite med shettisen jag håller på att köra in och försöka hinna köra med Bethoven idag med.

Gnistra
0

Go dag! Här är det lite mulet o blåser lite med inslag av regnstänk då o då. Har varit ledig i dag på dagen, hmm från jobbet men har haft jämt skägg med elstaketet - allt helt nytt o ändå krångel med jorden o "el sladden". När sedan hästarna äntligen får komma ut så börjar Capri testa med att krypa under..hon lykades nästan innan elen komm i gång. Tjii fick hon. Ska laga lite mat och sedan börja jobba vid 18.30. Ha det bra!

Tittut
0

# 5 Du tar väl med alla stona på rullan? Eller menar du att du inte tar med dem som inte är dräktiga?…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

Halloj

Oj vilken jobbig dag det har varit, har väntat och väntat på att vetrinären skulle ringa och till slut ringde han. Min lille plutt är nu opererad och han var rejält skadad, inte bara en lös benbit tydligen, iallafall så har han fått vakna upp. Chansen att han blir frisk är bara ca 35-40% men den finns iallafall. Så vi ger honom en chans och fortsätter att hålla tummar och tår.

Go kväll

VeronicaP
0

#7 Nej jag tar med alla , fast jag har ju ingen russ hingst ;-) men jag brukar vara färdig med allt vid denna tiden , och brukar göra altl färdigt när sista stona blivit ultrade, men det har varit segt i år tycker jag *S*  Både med att orka ta tag i pappers arbetet även om vi har det rätt smidigt på shetland genom att kunna använda språngrullan genom webstamboken.

Men det är ju det där skrivandet för hand som jag tycker är så tråkigt och i år har det varit tråkigare än någonsin , undra vad det kan bero på :-)