Godmorgon 2009-09-21
Godmorgon där ute…
Mörkt ute och jag e trött, märkligt då jag faktiskt gick å la mig tidigt. Får väl skylla på mörkret
Idag blir det jobb mest hela dan, ska träna en sväng innan jobbet och efter jobbet ska vi ta tag å städa lite i stallet. Sen är det ju elitseriepremiär idag
, så klockan 19 sitter jag bänkad framför tv:n för att se HV71 ta sig an LHC på bortaplan.
Ha en bra måndag!

Morgon på er, även jag sommna som en slagen hjältinna igår kväll och sovit ända tills nu Nu kan jag nog glömma att fånga Gera på flera dagar efter gårdagen Hon var ju inte så rörlig igår på premieringen mest skräckslagen men när vi hade 200m kvar till hagen så la hon in overdriven kunde knappt hålla henne. Sedan fick Timon en omgång som snällt hälsa henne välkommen hem kärringar. Idag blir det gymmet och lite möten ska träffa hemtjänst med min gammla granne få se om de kan övertala henne till lite hjälp
Ha det där ute fast det är måndag
Tack C för rutor
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorogn i landet!
Här är himlen blå och solen på väg upp ovanför träden. Simon for just till jobbet och vovvarna har varit ut en snabb sväng.
Idag blir det butiken, och sedan får vi se. Vore ju roligt att orka med hästarna någon kväll…

God Morgon! Har precis landat på jobbet den för tillfället hemmaboende sonen skulle med tåget till Sundsvall så det var ingen idé att åka hem, blir lika tisdag och onsdag också. Lilla tiken tyckte det var jättekonstigt att kliva upp och gå ut när det var mörkt.
Nu ska jag sätta mig och skriva inlämningsuppgiften som ska vara klar på fredag då det är dax för Gävle högskola igen.
Ha en bra dag!
Är på arbetet och det är redan full fart, ska ladda för en idrottslektion nu direkt på morgonen.
Ha det bra!

God morgon. här är vädre bra ännu så länge men det blåser som vanligt.
Själv börja jag bli förkyld, men det hör nästan till den här tiden på året.
Jag är trött och sliten efter helgens resor först Åby på lördagen med Ijor och det gick hyfsat han gick bra efter sin vana trogen att galoppera i start eller första sväng när han har spår 7 el 8. Kom 5:a och det var helt ok med tanke på att han kom efter direkt :-)
Sen var det då dags för Tingsryd på lördagen med en nykvalad godkänd shettishingst Slättens Bethoven och Mary. Stackars Bethoven vilken dag och vilka lopp han fick , sktirädd för högtalarna på Tingsryd , man får ju lite lätt Tinitus efter man varit där så det var att stoppa bomull i öronen och slänga på slagjorden. 5 omstarter i loppet och allmänt rörigt . Känns som att vissa inte skulle få starta innan de lärt sig köra ordentligt hm. Sen i andra loppet var det kaos och det blev lite för mycket men till slut kom de iväg och då kom det lös en häst på banan utanför , perfekt , så Bethoven blev diskad men skötte sig ändå bra :-).
Mary däremot var kanon bra igår , lugn och sansad och körde in på en 4:e plats och Amanda kunde tom driva lite på henne , det var riktigt kul att se hur fin hon var, skönt att det går framåt med henne :-)
Sitter här och försöker jobba med lite artikelskriverier, men det är Winnerbäck på radion, så det är lite svårt…
Får väl ta mig i kragen.
ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#6 Har du sett till några nyinflyttade östsibiriska laikor i Odensala?
Vi har inte fått några rapporter så vi hoppas att det går bra.
# 7 Nej, var har de hamnat?

#8 Kan det heta Lunds gård montro?
Go kväll
Har precis varit och hälsat på Amaretto nere hos grannen, vi lämna honom där i morse, han såg ut som det var ok att bo där. Boxen är så stor så det får gott och väl plats 5 st små Amarettos där inne…
Aramon är nu på Ultuna och ska opereras i morgon. Jag hoppas att allt går bra och att vi får hämta hem honom på onsdag men tyvärr så ser prognosen inte så bra ut…
ha en fortsatt bra måndag ni andra, själv är jag lite off
# 9 Är det där, är det i granngården mer eller mindre.
# 10 Lycka till. Jag håller tummarna!
#11 Tack !

# 10 hoppas allt går bra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#11 Ja de ska bo på Lunds gård så håll utkik :)
#10 håller tummarna

#11 Ja vi kom fram till när vi satt och pratade på kvällen att ni nästan var grannar, dessutom ska hans dotter börja ettan till hösten i samma klass som Elin. Sverige är bra litet ….
#10 Lycka till.
Tack #13 #14 #15
Det kommer att behöva hållas tummar, tår och hovar i morgon.