Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettrussporträtt
Läst 2311 ggr
[Tjiwi]
0

GRUS 363 idag.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland blir jag lite nostalgisk och lie lyrisk över den gamla mannen som går utanför fönstret…var tvungen att ta några dagsfärska kort på honom och dela med mig av. Lite grå…hmmmm, lite rund och sänkt i rygg men annars är han så fin fortfarande.

[Tjiwi]
0

Ett tillSkrattandemed lite grått i pannan…

[Tjiwi]
0

och ett sista…..

C-Ainerud
0

dom grå tinningarnas charm har man ju hört talas om och det stämmer ju verkligen här Glad

[Tjiwi]
0

#3 Jo du, hans stjärn går ihop med allt vitt i pannan men det är under luggen…syns ju inte så väl…

Pernilla-N
0

Han är så himla väl bibehållen, rund och fin! Jag förstår att du är stolt över honom, hoppas ni får många år till tillsammans.

[Tjiwi]
0

#5 Tack, jag är jätteglad att han är så rund, kanske väl rund egentligen men så länge han är det så kan han ju uppenbarligen äta och det är ju en av de sakerna de gamla ofta tas bort för. I sin ungdom var han mycket svår att hålla i hull, han sprang som en galning fram och tillbaks vid staketet…så inför utställningarna på den tiden hade jag ett fasligt sjå med att få honom i skick, inte lätt att tvinga en häst att äta precis…så det är en fröjd att se honom mullig! Han är inte längre fertil sedan flera år och är alltså inte hormonstinn och kan sedan tre år tillbaka gå med andra hästar vilket bidrar till hans lugn nu….han får gå här och lufsa med sin kompis Ull så länge han är pigg och kry. Visserligen är han lite stel…men vem är väl inte det med ålderns rätt??

En bild då han var "lite" yngre…Västruss -86 !:a och BIM

karisma
0

Glad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

superbusen
0

Hur gamal är den gråe nu?

[Tjiwi]
0

Han fyllde 30 den 1 juli i år…….född 79 alltså! Jag köpte honom 1985……det är häftigt!Skrattande

UllisT
0

Ja e inte riktigt där Skrattande Piroulina "Pirran" är 27 i år,  född -83 och köpte henne -83

UllisT
0

Sen har hon en superavkomma efter Grus 363 som är -91 :-)

Riverito
0

Många fina minnen har han gett mig med.

Oslagbara i hoppningen.Skrattande

30 åringar som han o jag är så är vi väldigt snygga;)Flört