Välkommen till Gotlandsruss.ifokus
Har du ett gotlandsruss, är uppfödare eller bara gillar dem? Vill du läsa intressanta artiklar och knyta nya kontakter med andra erfarna uppfödare eller nyblivna ägare? Då kommer du att trivas på denna sida!
Vi är glada att kunna öppna upp Gotlandsruss ifokus
Har du ett gotlandsruss, är uppfödare eller bara gillar dem?
Vill du läsa intressanta artiklar och knyta nya kontakter med andra erfarna uppfödare eller nyblivna ägare?
Då kommer du att trivas på denna sida!
Här kan du också lära dig och diskutera om rasens dåtid, nutid och framtid!
Alla vi som har gotlandsruss har ett stort ansvar då vi i Sverige är modersland till en utrotningshotad ras. Vi arbetar tillsammans för bevarandet av gotlandsrusset som är en del av vårt kulturarv i Sverige.
Vi vill visa på gotlandsrussets alla kvalitéer, att den går att använda i alla discipliner och kan brukas av både barn och vuxna.
Vill du skriva en egen artikel, saknar du något eller har synpunkter på sidan, hör då av dig till oss!
Agnetha, Christina, Bea, Jerker, Liselotte, Malin och Veronica
Av: Croneld
Datum för publicering
- 2007-04-20

Tack så mycket, ska bli kul att lära sig mer om denna rasen då jag är ny inom den.
Vad roligt med en sida om den här rasen! Spännande.
Hej Kicki och co!
trevligt att ni kom igång med den här sidan.
Jag hoppas att den blir välbesökt och trevlig.
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jättetrevligt att ni startat ett forum om Russen! Hoppas den blir välbesökt och lycka till!
Tackar, tackar!
Vad kul att just ni har hittat hit, här kan man lära känna fler inom samma intresseområde och prata häst, jag menar russ.
Finns det någon/några som sitter med dolda talanger och kunskaper inom olika ämnesområden bland våra medlemmar? Kan du rabbla stammar baklänges, läsa stamboken upp och ned eller något annat spännande?
(skämt)
Kanske är du duktig på inkörning av unghäst, färgenetik, russtrav, utfodring, russet historia, fölningar etc. etc.
Då är Du välkommen att få skriva en egen artikel här på gotlandsruss i.fokus.
Kontakta mig gärna och kom med förslag!
*Putt* *Putt* *Putt*
*Putt*
Tack för att ni fixar denna sida så bra. NI ÄR GULD VÄRDA!
Nu står det om oss i tidningen Gotlandsrusset, och jag hoppas vi får fler aktivia medlemmar. Välkomna!
Nu har vi vuxit till 980 medlemmar sen vi lanserades 2007. Varmt välkomna och vad kul att så många har hittat hit!