Russ-kvalitetsbedömn. -09 !?
Vilka här inne har anmält sina russ i år, o hur långt har ni kommit med dem ?
Har själv en valack, e Skotte-Kullens Julia-Major G, 124,5cm, gått felftitt LChoppning o lätt terräng, utb LC dressyr,löshoppad 1.20cm, inkörd(men ej galopp), mitt ponnybarn ska till Rhodos under bedömningen så antingen får jag ta en annan ryttare el så får jag köra, han går dock med bomull o huva
, o det är knappast godkänt kan jag tänka mig, så det får nog bli en annan ryttare ! i övrigt har han ett alldeles utmärkt temprament, inga problem med vet.station el visn. för hand(är visad med 39p). Är anmäld till Bollerup den 30 aug, någon annan som tänkt vara med i år ??
Vi hade tänkt vis Montró som gick över förväntan på treårstesten. Men tiden räcker inte till. Varje helg sen juli och ända in i oktober är uppbokade så tyvärr får vi avstå. Men visst hade det varit roligt. Hmm, att man måste prioritera-Varför kan man inte få göra allt

Jag har anmält Casper, han är 5 år och valack. Vi ska vara med i Ölmstad (Gränna) den 6 september. Hmmm ja hur långt har vi kommit i träningen dit?… Har egentligen inte ridit honom så jättemkt innan sommaren, mest lite sporadiskt några veckor då och då, så har aldrig riktigt kommit igång. Men nu i sommar så har jag försökt ta tag i det och det går framåt
Han har blivit mkt starkare och orkar mer och mer, framförallt är det bärigheten i traven och galoppen som har blivit mkt bättre. Vi fortsätter träna på så får vi se hur det går… Men hjälp vad tiden går fort, inte långt kvar nu 

Glömde ju… han är ju löshoppad en hel del tidigare iallafall 
Hur högt vet jag dock inte, har nog aldrig mätt men skulle tippa på runt 110 kanske…
Jag har anmält en fyraåring till Nossebro 13/9. På tisdag åker han för lite extra duvning i ridning. Han fick dressyrutmärkelse i fjol och har gjort ett par starter i lagserien i körning.
Suck, jagar ryttare……………………

Skit oxå!! Den i Ölmstad är inställd, så nu måste jag bestämma mig snabbt för om jag ska åka till Plönninge, Nossebro eller Nybro…
Hörde att det inte var så många anmälningar till Plönninge !
Säger det samma, skit också, inställt…..och jag antar att jag inte kan åka till Nybro då Alf dömer exteriören…..suck!!

Nu har jag anmält mig till Nybro
# 8 Kan du inte kolla om nån av de andra domarna kan gå in och döma Njord i exteriören??

#10 Va fin han ser ut 
#9 De har inte behörighet till det.
#11 Tack
!

# 12 Va surt
Har du kollat om nån annan kan komma in och döma honom exteriört?
#9 När är kvalitets i Nybro?
Jag är så himla glad att du visar upp din fina valack
!
Hoppas han klår "farsans" 8.1 allround!
#10 Din ponny ser mycket trevlig ut över hinder
! Väldigt fin benteknik o välvning. Man upplever också en god bjudning av det man ser på kortet!
Lycka till för er båda!
#8 finns det ingen annan bra plats för dej att visa upp din fina hingst? Det vore ju tråkigt om han inte kommer fram pga domarjäv.
#14 och 15 Jag pratade med Jajja i helgen och hon gav som förslag att jag skulle ringa Roland F och höra om han kunde tänka sig att komma dit och döma honom. Jag har inte orkat ta tag i saken alls eftersom min mor gick bort i måndags….
Nu är det säkert försent med att anmäla ändå, alternativ är samma helg i Nossebro men dit är det längre och jag vill inte visa för den domaren…så det är väl bara att inse att det inte blir något för Njord i år.

# 15 Det är den 13 september
Haha ja hoppas kan man ju alltid, men inget jag räknar med
Men vi tränar så gott vi kan så gör vi vårt bästa när vi är där 

#15 Kvalite och treårstestet är samma dag (tror jag) Du kanske ska ner och titta nu när det är flera söner som deltar 
#18 Ja det börjar bli riktigt intressant
!
Skall göra mitt bästa för att få tiden till att räcka.

# 18 i proppen stod det att om det blev för få anmälningar så skulle de slå ihop den 12 och 13 till någon om dagarna, så jag antog att de hade 3-års testet på lördagen och kvalitetsbedömningen på söndagen. Men jag har ännu inte hört något om att de sak slå ihop det… Men kanske nån annan som har bättre koll på det? 
Tre russ anmälda till kvalitetsbedömning i Nossebro.
De tre är Arn de Gothia, Bambi och Chebell.

#20 Blir inte ihopslaget å mer info + katalog finns här http://www.sydostrasverigesponnyforening.se/.
På bilden Exact 630 som ska vara med på kvalitén i Nybro.
//M
Stuteri Mariline - www.levidegard.se
#24 Vilken härlig ponny
!
Med den välvningen, bentekniken o anade framåtbjudningen lär du inte vara missbelåten med kritiken???
#24 Hoppar kanon!!!