Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettridsport
Läst 6856 ggr
[Tjiwi]
0

Bilder på vuxna russryttare

Inspirerad av bilden på Anneli och Casper i en morgontråd så tyckte jag att det kan vara kul att se fler bilder på ekipage där ryttaren är vuxen men fortfarande kan rida sitt russ. Det har pratats i andra trådar om längd och vikt så det är inte det som är grejen i denna tråd utan bara kul att se på fler ekipage som visar att även vi "tanter" kan rida på russ…..( inte menat att du är tant-Anneli….!Flört)

Har tyvärr inga på mig själv men varsågoda att börja ni som rider era russ att visa er…

[bsmx]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Emma 17 år o Xento.

Teja-Bea
0

Jag 23 år på Valter! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Tjiwi]
0

Fina…mera "tanter" och andra vuxna ryttare finns det väl….

chriztinee
0

Jag på mitt russ Douglas .

Jag vet inte riktigt om mina 22 år räknas som tant direkt :p
Men ändå .

Jag är liten och klen och kan nog om inte annat rida russ tills jag blir gammal tant ^^

StuteriSolo
0

Om man då hade några bilder! Får be någon annan fota, blir så jobbigt när jag jämt håller i kameran!

carcha01
1

Alla vuxenryttare på bilderna hittills är yngre än mina barn!!!  Förvånad (som f ö aldrig har delat mitt russintresse).

Finns det inga fler 55+are som rider russ? På bilden är jag 57 år och har just börjat rida in min unghäst Snapphane 3 1/2 år.

(December 2008. Skritt på lång tygel, vänd snett igenom.)

annelie-huskvarna
0

# 0 Hahaha nää än har jag några år kvar till tantstrecket Flört Men du vet väl att åldern är bara en siffra på ett papper, man är inte äldre än man känner sig Glad

Kul tråd det här, ska bli spännande att se bilder på alla "vuxna" ryttare Skrattande Ska försöka få nåt mer kort på mig och Casper från kvalitén på söndag som jag kan lägga in här…

[Tjiwi]
0

#4 Du får gå som vuxen russryttare för tant är du inte….du kommer säkert kunna rida russ resten av ditt liv. Perfekt!!

#7 Väntar med spänning på bilder från morgondagen…

#6 Häftigt!! Mera "äldre" finns det väl….

Chirak-96
0

Jag rider min russvalack ibland. Här är vi på körläger egentligen men det fanns möjlighet att rida oxå. Jag är 35 år, tant? ja det är upp till andra att avgöra…Tungan ute

Russtoka
0

Jag försökte mig på att rida tandem för första gången i mitt liv idag.

Det är Qveiars Blixt 2½ år som förlöpare, Qveiars Leil Gaist 6 år som jag rider. Jag är 48 år.

Russtoka
0

En till från samma dag. Gaist hade lite svårt att förstå i början att han inte skulle springa ifatt och förbi förlöparen. Skrattande

Russtoka
0

Här är från helgen innan då jag skulle flytta alla tre från en hage till en annan - 5 km emellan. Jag rider på Qveiars Leil Gaist och har Q Blixt 2½ år, och Q Hauk 1½ som handhästar.

Denna kommentar har tagits bort.
annelie-huskvarna
0

#13 haha vad märkligt att dottern blev så mkt större…  Vad har hon för pappa då?

palomia
0

#12 Skulle inte Leil Gaist starta?

hermitage
0

min syter sara 18 år på orra

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

bubbe
0

#11 Din bild hör visst hemma i en tråd till, den om tandemridningen som heter "Fredagsnöje". Skrattande

Russtoka
0

#16 Jo, han var på träning och tränade riktigt bra tider. Men flippade ur när det gäller kontakt med andra hästar, på banor osv. Så vi har avskrivit det hela. Nu är han bara ledarhingst för ungkarlsflocken och brukshäst. Han blir aldrig någon tävlingshäst eller avelshingst.

#19 Ja, jag tänkte på det också. Men det var i lördags vi red! Skrattande

palomia
0

#20 Va synd, han ser ju hur stabil och cool ut som helst. Glad

Valli
0

Det finns inget bättre sätt att hålla sig ung än att fortsätta rida sitt russ! Inte känner jag mig som 35 när vi busar på åkern…

annelie-huskvarna
0

# 22 Vilken härlig höstbild Glad

[Tjiwi]
0

#22 Säger det samma som föregående talare…ser jättemysigt ut!

Tusen
0

Helt underbara bilder. Önskar jag vore lite smalare så skulle ävem jag rida våra russ. Det ser jättehärligt ut.

Russtoka
0

#21 Hemma ja, men det är en helt annan sak på främmande plats med andra hästar. Hans ledarinstinkter är så starka att han får för sig att samla in flocken - bara så där… Krävs en ruggigt mentalt stark och sträng kusk för att hålla tillbaka honom då.

#22 Det där ser jättehärligt ut, det ska jag göra med Gaist - kanske redan idag!

Lisa-trollet
0

Jag 24 år på OP Andersson med Millen som förlöpare.

Finns ett kort på mig och OP som hoppar i Foton från Rila -09 tråden också.

Kajhugo
0

Ett på mig och sonens russ, från i sommras

[Tjiwi]
0

#28 Vad häftigt……i Vättern antar jag? Bor ni nära sjön??

Kajhugo
0

#29, Ja det är vättern, nej tyvärr, vi brukar lasta och åka till ett hundbad i närheten, ibland är det inte alltid så uppskatta av de badande gästerna men det är långgrunt och bra.

[bsmx]
0

#22 Håller med, man känner sig mycket yngre på russet, här har jag lånat dotterns russ, (som redan är vuxen (jag menade "för gammal "för kat B, i denna tråd #1)Skrattande

stutericellys
0

Vad roligt att se att så många "vuxna" rider sina russ!!!Härligt Skrattande

Hälsn Åsa C