Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 594 ggr
karisma
0

God morgon 2009-09-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er där ute Det är inte lätt att sova med en valpkull i huset. för det kommer massa ljud ifrån dem. Den mista tiken som vägde 82gr vid födseln har uppnått den höga vikten av 209gr och börjat öppna ögonen Det går så fort allting snart är de små liven utflugna ( sex veckor kvar) Idag ska jag ta hem Gera med föl inför morgondagen få se vad hon tycker om det Första gången på premiering och i ridhus och vara 15 år blir inte lätt Förut kom ju premieringsförrättaren till henne på Heden (lojsta)

Ha en bra lördag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Jag gick upp när väckarklockan ringde. Vi har öppet hus för alla förldrarna på hela skolan (F-9) idag och jag har föräldramöte redan klockan 10.00.
Så det gäller att vara alert även på en lördag!

Ha det bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Litet sovmorgon idag innan det är dags att bege sig till butiken. Himlen är grå, det blåser litet men det verkar ha slutat regna.

Få se vad vi hittar på i eftermiddag.

Kajhugo
0

God Morgon till en lördag med strålande sol och blå himmel, hästarna är ute och stallet är klart, nu blir det lite frukost och planering inför kommande tema vecka.

florence-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Vilken härlig dag det ser ut att bli. Blir som vanligt promenad med hunden som verkligen njuter nu när det inte är så varmt. Han slipper ligga under verandan och flämta.

Ha en bra dag. Ses kanske i morgon i Enköping.

[Tjiwi]
0

Morron

Återsol och blå himmel…super! Ska snart åka in till Linköping och plocka undan mors grejer och se hur far har det….

Hoppas kunna köra lite sedan…

Ha en lördag!

garrilina
0

God förmiddag! Även vi har blå himmel och sol. Var uppe i morse när det fortfarande var mörkt för att skjutsa Therese, Russe och Garrilina till banan för vidare transport med J-O P:s hästbuss till Solänget. Rutan åkte ner på förarsidan och gick inte att få upp och termometern i bilen visade -40 i utetemp. när vi skulle åka…….. När jag skulle åka hem gick den snällt upp och det var 7 grader ute.

Nu blir det pyssel i stallet resten av dagen och några maskiner tvätt ska det bli, bäst att passa på när det torkar ute.

Ha en bra lördag!

annelie-huskvarna
0

God middag!

Har varit uppe i stallet några timmar nu i det underbara vädret, sol och klarblå himmel Skrattande

Nu har jag precis käkat lite mat, så nu är det väl bäst att ta tag i plugget lite. Har inte pluggat på två veckor Förvånad Dags att sätta fart med andra ord… Fast det suger å sitta inne en sån här härlig dag Rynkar på näsan

Ha en bra dag!

[Grabbarna-A]
0

Här har vi oxå haft en fin dag. Har haft en tjej här idag som provridit Amaretto och det gick bra. Hennes bästis har sin ponny nere hos grannen så nu hoppas jag att dom två kan ut och rida tillsammans.

För övrigt så kommer Amaretto att få bo i det stallet nu när Aramon ska opereras, det fanns en box ledig som tur var.

Nu ska jag göra kväll, ha det så bra