Fredagsnöje
Idag bestämde vi oss för att göra något kul, så vi plockade fram dom långa tömmarna och satte igång. Eftersom vi hade så himla roligt på Elmia, så lägger vi till en häst till, så blir det ännu bättre! 
Från vänster har vi shettisen Hjolanta Viking, sen kommer Jonerta Viking och Tinka Viking. Överst är det Petronella Hecht Karlsson som håller i snörena, och under är det Sanna Gustafsson.
Vad gör ni andra på fredagarna?

Bra att ni motionerar flera hästar åt gången. Snart kan ni väl koppla ihop hela stuteriet till ett enda ekipage.
Är detta träningen inför kvalitets i helgen?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Haha ni är otroliga 
Själv har jag jobbat…

Hmm det där skulle ju kunna funka med mina tre, värt att testa.
Ser väldigt fint ut, ni är jätte duktiga!
Själv har jag letat flughuvor i hagen och sedan snytit mig framför Idol på TV.

OJJJJ vad duktiga ni är.. Jag har fullt upp att rida min shetlandsponny och mitt russ och hinna med skolan

hehe, första gången jag testade tanden x) och det blev visst en häst för mycket xD men kul var det! 
KANON tjejer… nu tar vi nya tag inför höstens uppvisningar.
Vart ska ni /vi vissa upp detta?
Blir det på smedbydagen den 26/9?
För er som vill komma på träningsläger så kör vi under höstlovet (v44)… Eller hur Sanna och Nella
…
jag vill ju oxå!!!! Måste få mamma att sy ihop ett par längre tömmar!!

Idag har jag provat att rida tandem. Gick ganska bra faktiskt, men de var lite svårt att ha longerlinor som tömmar, dom va lite långa.
Vad har ni för tömmar?

När du rider enkel tandem (en häst framför) tycker jag att vanliga travtömmar brukar fungera bra, det viktiga är att de ska vara sköna att hålla i. Det är lättare att ha två hästar som fungerar bra tillsammans, då kan ma ha dem ganska nära. Jag tycker att det ofta blir svårt att rida med för långa tömmar, blir så mycket extra att hålla ordning på…film från i våran med Monita & Montró

Yes, nu kör vi mot nästa show! Det är verkligen det bästa som finns… Vad säger ni, nästa Equitana i Europa?
DET vill jag!!!
#9 Kul att fler blir inspirerade, bara att träna på! Tömmarna vi använder är lite smalare, har man för breda så blir det lätt för mycket i handen, och man blir trött och spänd, även om det nog är en vanesak också. Jag rider helst tandem med delade tömmar, och låter ändarna hänga, så kan man lätt ändra längd när man tex svänger, utan trassel. Det blir också lättare om hästarna går lite närmare varann, mule mot svans, utan att ridhästen kliver på förlöparen, då blir ekipaget stadigare, och lättare att manövrera. Var det du som hoppade OP på Elmia förresten? 

Nä, nu bara måste jag också testa! Får se om det kan bli något försök under veckan, och i så fall måste bara kameran vara med.

Jag har tänkt tanken att prova köra ett par framför den jag rider. Alltså har jag tre i handen! Ska testa när Hauk, nu 1½ år blir mogen för det.

#11 haha ja det kör vi på!
det låter kul!! bara jag få ha Tinka så ;)

#11 Japp, de var jag som hoppade honom på Elmia

#13 Jag har testat, och det är nästan lättare än med bara en förlöpare, det blir stadigt och bra.
#14 Så bra, då är det bestämt
Bara att träna på helt enkelt!
#15 Då vet jag vem du är! 

#16 bra, kommer du då , jag måst ju ha hjälp med träningen 

#13 Det var precis det jag sa till syrran att vi skulle testa, en slags trojka alltså.