Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 690 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-09-15

Godmorgon i landet Glad

Här håller det på att ljusna så har ännu ingen aning om vad ser ut till att bli för väder. Igår var det en fin dag men det blåste en hel del så man fick klä på sig lite. Tycker det är mysigt när hösten är på intåg med vackra dagar och klar härlig luft Glad

Igår var jag barnvakt åt en kompis två barn, så vi tittade på Pocoyo i 90 min. Hade aldrig sett det innan, men är väl kanske inte direkt något favoritprogram nu heller Obestämd

Idag ska jag försöka mig på att göra äppelkräm på jobbet, så vi får se hur det går… Efter jobbet blir det träning och sen stallet för att försöka hinna med alla fyra pållarna.

Ha en bra dag allesammans!

[Croneld]
0

God morgon!
Här är det en dimmig morgon i Roslagen, fast jag kan skymta solen bakom ridån. Vanlig arbetsdag idag innan man får åka hem igen.

Ha en bra tisdag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmel och solen snart över trädtopparna, ser ut att bli en till fin dag idag!

Sara och Ida var ut med Mysli och Primula igår, och idag är det ridning på ridskolan för första gången denna tremin. Vi har missat tre gånger för att vi varit sjuka.

För mig blir det butiken idag, hoppas det är mer folk på stan än igår, fast alla kanske har gått i ide vad vet jag?

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Här var det jättedisigt när jag var nere och släppte ut Wilda och Njord…..de har stått inne nu på nätterna de sista två dagarna sedan jag skilde på dom…..tycker synd om lilla Njord som får gå ensam…Wilda har ju Hallon i alla fall.

Ser ut att bli en fin dag, nu skymtar jag en blå himmel…..nej, nu blir det kaffe och tidning!!Cool

Cara-Mia
0

God Morgon!

Här är det en fin dag. Ska äta lite frukost och sedan åka med vatten till sommarbetet. Det blir väll antagligen lite gos där…..

Ska göra lite skolarbete under dagen. Ikväll ska jag hämta ytterligare ett russ som jag ska ha på foder…

garrilina
0

Lunch här blir pannbiff såg jag på matsedeln. Jobbar lång dag i dag men har bara elever på förmiddagen. Är fortfarande lite down efter gårdagnattensens olycka då en av våra inhyrningar blev påkörd och fick avlivas. Tur ändå att han inte körde på den som gick med hästarna.

Solsken ute med höstfärger.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God middag här skiner solen och vädret är toppen men jag är som ett åskmoln själv.

Har varit på skolan och hämtat hem min son , som idag på en rast blivit nedslagen . Det var 3 st killar som går i 8:an min son i 7:an det var 2 av dem som var väldigt aktiva , den 3:e sa de var mindre aktiv och vad jag tror så ville han nog eg inte vara med om det.

De sparkade på honom när han låg ner och när han försökte resa på sig så knäade de honom.  De andra barnen som var där sa till dem att sluta men det hjälpte ju inte så mycket , inga lärare var ute som vanligt på den skolan , för jag har aldrig sett någon lärare ute på rasterna när jag har varit där.

Min dotter ringde och talade om det för mig så jag , satte mig självklart direkt i bilen och körde till skolan , ringde även mamman till det ena barnet som var med och slog och talade om vad hennes son hade gjort och vi ska höras ikväll igen när hon har fått prata med sin son.

Sen tycker jag det värsta är när de här 2 killarna när jag och sonen ska åka hem står vid trappan och verka inte ens skämmas det minsta , men jag spände ögonen i den ena och talade om för honom att jag hade pratat med hans mamma och att hon kommer att ta ett snack med honom när han kommer hem , eg ska man väl hålla käften i det läget men det är fan inte lätt.

Nu sitter jag här och hoppas att skolan polisanmäler händelsen i allfall, annars får vi väl göra det själva .

hm Var bara tvungen att skriva av mig lite ilska …

thilda-
0

#6 på högstadiet finns det tyvärr inga rastvakter..
hoppas att din son inte gjorde sig illa!

[Tjiwi]
0

#6 Nej men så himla hemskt!! Hoppas att det inte blev något allvarligt med grabben din….men vilken hemsk upplevelse för honom…förstår att du är upprörd. Så får det bara inte vara i skolan…..

VeronicaP
0

#7 jo det finns det faktiskt … de har rullande schema

Han mår bra efter omständigheterna men så klart ont i sitt lår..

#8  Ja man blir ju smått irriterad men jag har i allafall polisanmält händelsen och kommer även att kräva att skolan gör en anmälan , helst så ska de här eleverna stängas av en  vecka minst i allafall så lär de sig något förhoppningsvis.