God morgon 2009-09-14
Morgon på er till en ny vecka. Nu är snart utställnings tiden över en helg kvar Sedan får man leva på minnena över vintern Fast det sliter lite på en att fara var och varannan helg fast så roligt På schemat idag står andningsprov sedan styrkegympa och lite häst
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är himlen blå och solen på väg upp öer trädtopparna! Ser ut att bli en fin dag.
På dagens schema står butiken och sedan mäte på kvällen, så det blir en lång dag idag.
Eftersom jag varit borta hela helgen har ingen handlat, men det finns litet skrap kvar till frukost iaf.
Sara har varit ut med alla hästar under helgen, och Debbie har promenerat ut ur sjöhagen igen, denna gång i vattnet runt staketet, så hon får gå här hemma och äta hö.

Morrn morrn.. Även här verka det bli en fin dag .
Jag har också varit iväg i helgen och ingen som har handlat här heller så det måste jag fixa idag och ska även fortsätta inkörningen med shettisen Amadeus här hemma det går kanon bra han är jättesnäll och går med släpa så fint så , så nu börja det bli dags för vagnen …
Ha en bra dag alla :-)

Jag skall snart åka till skolan, mamma tjatar om att äta frukost. Jag har tränat på att bara rida med bett och tyglar, inget träns, det var ganska svårt. Sen i eftermiddag skall jag nog ut o köra lite.

God morgon, fortfarande snorig men bättre. Håller mig hemma från jobbet idag iaf. Soligt och fint här i Eskilstuna idag. Var ute och körde båda russen igår. Båda skötte sig jätte bra. Tror de får vila idag. Nu blir det frukost och sen måste jag till affären, ekar i både kyl och skafferi. Ha det gott.
Morron….ännu ingen sol men det ser ut som den är på väg i alla fall……ska titta efter kantareller idag och ev måla i stallet, blev ingen målning i helgen….
Hejsan!
Jag har hunnit med ett studiebesök på morgonen med min klass till en gammal stängd kullagerfabrik här i Norrtälje.
Ikväll ska jag slå ned stolpar, få se hur många jag hinner och orkar per kväll. Det är bara att jobba på..
Ha en bra dag!
Godmorgon alla!
Hoppas att ni har det bra alla och att ni och hästarna njuter av höstsolen! Jag är lite seg med att skriva här, så här kommer en uppdatering:
Hjördis har börjat träna för att bli cirkusprinsessa, och vi lär oss fler konster varje dag. Hon tycker det är väldigt roligt, för teaterapa har hon ju alltid varit …
På framtida föreställningar ska hon ha paljettklänning och jag plymer, har vi bestämt. *sss*
Tyvärr gör hon inget annat än tränar cirkuskonster. Hon har en kronisk hälta, antagligen efter en skada som 2,5 åring, så jag vill inte utsätta henne för alltför stor belastning.
Gerda är kvar hos sin fv-familj, som älskar henne över allt annat. Hon tränar både dressyr och hoppning, och är som vanligt en underbar barnponny. Hon körs lite grann också, och ska väl förhoppningsvs bli min körponny när hon kommer hem.
Vi har för övrigt köpt den stiliga nordsvensken Silla, så nu är det tre hästar i familjen igen - jag som skulle dra ner på antalet …
… Vojne vojne!
Nå, får väl försöka hitta en gård på landet så småningom, och sen ska jag minsann lusa ner hela världen med vackra russ och nordisar!
På bilden: Hjördis sticker ut huvudet genom hålet i boxdörren!
# 7 Trevligt, säg till när första föreställningen är, jag kommer! Ska verkligen bli spännande att se er dansa på …lina?
Dansa på lina har vi inte börjat med än, men det kommer!