Godmorgon 2009-09-12
Godmorgon i landet 
Efter tre superfina sensommar dagar, ser det ut att bli ännu en. Underbart!! Idag fyller min brorsa 25 år och vi ska fira honom på dagen idag, mamma fixar lite olika pajer så det ska bli smarrigt och skönt att slippa tänka på att själv behöva fixa käk. Innan vi ska va där kl 13 så ska jag rida Manina, longera Giro, mocka ur boxen och putsa grejorna till morgondagen. Efter kalasandet, blir det tvätt av Casper så han blir ren och fin 
Hoppas ni alla får en härlig lördag!!

God morgon! Många russaktiviteter i landet idag som jag är nyfiken på. GuldRuss på Skansen förstås, Femårsmästerskapet på Färjestad, och uppsamlingspremering på Uddetorp i Skara. Hoppas få rapporter efterhand som dagen lider.
Soligt i Leksand, ser ut att bli ännu en fin höstdag. Jag ska ut och tömköra tvååringen Hastig om ett par timmar, och titta till beteshästarna därefter.
Här är det oxå strålande solsken igen-härligt!! Ska måla lite till i stallet idag och köra både Njord och Wilda hade jag tänkt. Igår fick lila Hallon vara själv i boxen en stund medans mamma löshoppade….det skreks från båda håll men det gick bra!
Ha en underbar lördag….
go Förmidag!
Uppehåll men ingen sol än. Kul se sedan rapport från Guldruss.
Idag blir de lugn dag! med hagsättning. O lite annat!
Ha en bra dag..
Nyss hemkommen från Guldruss, vi var där redan kl. 9.00 och stannade till slutet.
Tyvärr fick jag stryka mina, de fick unghästvårtor som blossade upp överallt på huvudet i veckan. Sådant virus ville de inte få in i djurparken. Så jag tog dottern och vänner med mig och njöt av andras gotlandsruss istället.
Många fina russ fick vi se, ett stort grattis till alla nöjda utställare. Jag själv köpte två russmuggar, en pin och en bunt vykort.
God kväll!

God kväll! Är också hemkommen från Guldruss. Åkte vid fem i morse och var hemma vid 20.30. Står tre nöjda russ i sina boxar, vi är jätteglada för fina poäng och placeringar. var många fina russ att se. Grattis till alla nöjda utställare. Passade även på att titta förbi sälarna och se på Isa som var hos oss som kut för 4 år sedan. Hon är många kilon tyngre men det går ändå att känna igen henne. Hittade också två bedårande söta minigriskultingar som gärna hade fått följa med hem.