Varför så tidigt på Guldruss?
Jag har en russunge att visa men undrar varför måste man infinna sig på skansen 9.30 när man kommer visa sin häst först på egetmiddagen, att stå och hålla en häst i flera timmar känns inte bra, inte heller att lämna den i släpet i flera timmar, även om man sitter och vaktar. Hur gör ni andra?

Vi har hingst och tvååring, så problemet blir inte så stort för oss. Men kan förstå att du är bekymrad.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag undrar jag om det inte är så att Djurgården stängs av…. om du vill in med hästtransporten förbi bommen (och det vill du!), så måste du åka dit i tid! Någon som kan bekräfta att det är så?

#2 Trodde det var kl. 11.00? Eller det kanske bara är på söndagar?
#2 Jag tror du har rätt. det är något med någon avstängning på Djurgården.
#0 Vi har alltid tagit med oss våra russ upp till utställningsplatsen men ställt oss en bit ifrån så våra hästar kan beta lite medans vi väntar. det är rätt trångt så det är bra om man inte står precis där man samlar upp de hästar som ska bedömmas för stunden.
Dels är det så att Djurgårdsbron stängs klockan 11. Men tydligen skulle det vara något typ marathonlopp så det skulle bli svårt att ta sig igenom stockholm, så det kan ju bli kul på vägen hem….
Tycker att det känns väldigt jobbigt att anmäla 9.30 och inte visa förrän vid kanske 15. Tänker på er.
#5 Typiskt!
JAg som har svårt att hitta i Stockholm ändå. Förra året höll de på att bygga om i närheyten av Djurgården och det hela slutade med att vi fick poliseskort till Djurgården. Jag är totalt borta i Stockholm. Det får väl bli poliseskiórt i år igen om ingen kan förbarma sig över oss.

#6 GPS är en bra investering :-D
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Hur är det om man vill kmma och titta på guldruss är det vanligt skanseninträde som gäller?
//Mickan
#7 Ja, den är bra så länge de inte stänger av gatorna. Då skriker den bara vänd om hela tiden.
Senast var det Pridefestival i Stockholm och det var avstängt överallt. Trodde inte vi skulle komma hem då nästan alla gator i Stockholm är enkelriktade. Det var en pärs!

#0 Har du läst i vilken ordning klasserna bedöms? Jag tror inte du behöver vänta så länge, eftersom de ska utse bästa föl och publikens favorit mellan kl 12.00-13.00 (och då måste fölen vara färdigbedömda) 

#10 Har en två-årig hingst vi bedöms som näst sista grupp om jag förstod det hela rätt. Så att vara där halv 10 känns inte rätt mot hästen, att stå i ett släp eller att gå runt på grimskaft fram till kanske två. Nja.

#11 Jaha, sorry, jag förutsatte att du menade ett föl när du skrev "russunge"…

#12, det är lugnt, jag uttryckte mig lite oklart, (för mig är han en russunge
)

Någon som vet hur dags BIS ringen beräknas börja? Har inte hittat något tidschema för dagen och vore jag jätteglad om nån la ut det här.