God morgon 2009-09-08
Morgon där ute Tisdag morgon och allt är bara svart där ute Nu är snart våran nya riddklubb i roslagen klar Det är bara årsmötet imorgon kvar så är allt klart Den kommer att vara inriktad mot dressyr med bla programridningar samt träning och tävlingar Men en tömkörningskurs är inplanerad samt att det på torsdagkvällar skall vara unghäst träning med bla löshoppning longering sadelväning eller vad ni vill Men idag ska jag gå och träna på recept få se hur det går Sedan vill min goa granne ha lite hjälp inför hennes 85-års dag i morgon Till kvällen ska jag ta hem stogänget för fölen ska ide-kollas och chippas Det här blev långt
ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här är har det börjat ljusna lite nu och dagen ser ut till att starta i molnens tecken. Ska snart dricka mitt morgon te innan det är dax för jobb igen, slutar tidigt idag så tänkte försöka hinna med alla fyra pållarna efter jobbet.
Ha en bra dag 
Gomorron!
Här är det också mulet, men man vet ju inte hur det blir om några timmar, syns i alla fall att solen finns där bakom…..
Skall packa det sista, får nog skippa lite kläder, skall ju ha med rökt lax och knäckebröd också
! Måste köpa mer kattmat och och lämna hundarna. I kväll flyger vi till Sthlm för att åka jättetidigt i morgonbitti!
Ha det så bra utan mig i 14 dagar!

Morrn morrn . Här är det lite gråmulet och det ser ut som om vädret inte har bestämt sig riktigt för hur det ska bli idag.
Idag fyller mellan pojken Adam 13 år och det är kalas för honom i kväll som står på Schemat. Så det är den sista städningen som gäller idag och duka . Vi är ju så många så även om det blir lite bortfall pga sjukdomar så kommer det ca 24 personer med barnen och barnen är ju inte så små längre ..
Nu har ju vi fått hem Amandas nya låne häst som hon ska tävla på travet i allafall nästa år, sen får vi se hur länge det blir.
Hon heter Olympia Dar och är 4 år i år och ägs av Jimmy Seppälä och hon har gjort 2 starter som 3 åring med 2 vinster och rekord 2.17,2, vi hoppas att vi kan förvalta henne väl åt Jimmy i allafall.
God morgon!
Här var det segt, ingen vill gå upp! Bara ligga kvar och mysa i sängen. Men tyvärr så måste de upp och det blir en vanlig jobbardag.
Igår så promenerade jag ungstona och tränade på att springa med dem. Ariel har bara gått i hagen sedan utställningen i juni, hon visste precis vad som gällde. Susa däremot som visades för ett par veckor sedan, sprang på sniskan. Men de får komma ut ikväll igen för lite mer träning.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här är himlen blå fast det far runt en massa söndertrasade grå molntussar på himlen också, så vi hoppas väl på solsken!
Idag är det ridning efter jobbet, vi hade glömt bort att ridningen börjat om så vi har missat två tisdagar.
Nu är det bäst att kolla om Sara är vaken och sedan fixa frukost!
Morron, grått i Östergötland men med lite tur så kanske det spricker upp framåt…..
Ska flytta Wilda, Hallon och Njord till annan hage för vi flyttade in fåren i deras igår och då var ju Njord tvungen att jaga dom….kommer snart en gammal vän hit på lite fika, kul!!
Morgonen har gått i 190, nu väntar arbete hemma en stund och arbete på brädgården på eftermiddagen.
Ingen större match att få dagarna att gå, om man så säger.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här skiner solen och det hoppas jag den fortsätter med hela dan.
Har fått tid för operation på Ultuna till min lilla exmoor v 39, det känns bra men samtidigt väldigt läskigt. Har vi tur är det bara att ta bort benbiten och han blir frisk, har vi otur så är skadan värre och inget går att göra. Nu måste jag även lösa vart jag ska göra av lille Amaretto oxå för Aramon blir borta i minst 2 dagar. Tror inte han vill vara själv hemma.
Ha en bra dag
God förmiddag!
Blåsigt men uppehåll. Bätte i min förkylning. Ska ringa till hovslagren o se om han hade tid att ta mina som han ända är här i malung.
Murkla o Mitrus ska ut på promenda i dag. Anmält Mitrus till unghästuställningen i Falun 17/10.
Igår så fixade jag en hemsida åt Nordanåkers ponnystuteri avlar fram shettis. Sida är ju under uppbyggnad. ni kan gå in o kicka om ni vill www.nordanakersponnystuteri.zoomin.se
Ha de bra!

Solsken även idag! Tänker smita från jobbet en stund för lite shopping, har fri tid fram till 14.00 då vi har arbetslagsträff. Blev ingen blåbärsskog i går kväll och det blir det nog inte i kväll heller eftersom jag jobbar sent.
#9 Kul att de fått en hemsida, ska kika in där, har ju en del kontakt med dem då vi har både hund och häst därifrån.
Ha en bra dag!
Gomiddag! Här i Sollentuna skiner solen och vi har ca 20 grader i skuggan, så med andra ord en härlig höstdag !
# 3 Vilken kanon ni lånat, såg henne på valla förra året och hon är riktigt läcker! Lycka till på lördag också !
#2 Trevlig semester!

#11 Tack så mycket kan behövas det är inte fullt lopp men många bra hästar med i 5 årsmästerskapet :-) . Har ju aldrig själv sett henne i aktion och nu får hon först bo in sig hos oss innan vi börja *jobba* med henne ;-)
# 12 Jag såg aldrig inlägget i morse, men ett stort lycka till och vad fin hon är!