Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 869 ggr
karisma
0

God morgon 2009-09-07

Morgon där ute till en ny vecka  Här är det grått väder och fuktigt Idag är det bara en vanlig måndag så få se vad den bjuder på

Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

GRått och mulet här med, nu på morgonen ska jag och Sara till kotknackaren i Luleå, så det blir nog till att ta fram blåslampan så Sara kommer sig upp.

Peter satte upp det nervälta staketet i sjöhagen, och badade till midjan för att få upp det, nu borde väl hästarna hålla sig innanför kan man tycka! På den andra sidan är det för grunt i år, så de går bara runt staketet nu när de har kommit på det…

Kotknackare-butik-handla- gå och sova är dagens planering

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här är det oxå en grå morgon… Idag har vi planeringsdag på jobbet så då är vi barnlösa och ska fixa och trixa på avdelningen samt planera höstens verksamhet. Ska bli riktigt skoj Glad

Men innan dess ska jag upp en snabbis till stallet och flytta Elvis till Casper, de gick ihop igår för andra gången igår och det gick super. Han ska få gå med honom på dagarna nu och med mamma och "plastpappa" på nätterna, så att Manina minskar mjölkproduktionen för där sinar det minsann inte.

Hoppas ni får en bra start på veckan Skrattande

[Croneld]
0

God morgon!
Ny vecka igen, museibesök och två dgr matamatikutbildning i Sthlm står på schemat. Ha en bra måndag!

MagganS-B
0

Gomorron!

Solen skiner över ett fuktigt Gotland i dag! Ser ut nu i alla fall, att bli en fin dag. Sista jobbardagen före semestern! I eftermiddag skall jag "lämna över" hästarna till grannen som skall fodra och kolla när vi är borta.

Ha en bra måndag!

Tittut
0

Morrn!

Barnen på väg med grannen till skolan, och jag ska fortsätta med alla de ägarbyten som jag jobbat med sista veckan.

Jobb på eftermiddagen också.

Lyssnar på Imperiet och "Märk hur vår skugga" på datorn-nostalgi med klass! Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Jag säger som Povel, "det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt…" (the Gräsänkling Blues). Solen skiner över disiga fält, en vacker höstdag håller på och presenterar sig.

Såg ni Derbyt igår? Maharajah var grymt bra, vilken överhäst. Russderbyt blev inte lika spännande eftersom Fantom var alltför överlägsen.

[Tjiwi]
0

Morron, ett grått Östergötland….

Har vippat i mig lite kaffe nu. Ska iväg och göra iordning håret kl 11 så där blir jag tills det är dags för jobb kl 16, så något mer hinns inte idag!

Ha en skön början på veckan!!Glad

Chirak-96
0

God morgon. Blev inget jobb idag, dagispersonalen i Eskilstuna håller sig friska :)

Skulle gärna bege mig ut och köra men vänster armen funkar inte som den ska så jag får vänta tills i morgon när jag får hjälp. Blir till att vila sig idag, ska nog passa på att ta ett hett bad.

Ha det gott.

garrilina
0

Solsken och klarblå himmel idag när man är på jobbet. Få se om det blir skogen och lite blåbär i kväll.

Ha en bra dag!

Pernilla-N
0

Mulet även i Blekinge idag. Russen har jag släppt på nytt bete om nätterna men de får gå hem på dagarna och göra halvblodet sällskap i den magra hagen. Imorse var jag ute vid kl 5,30 och hur enkelt är det att väcka och släpa hem tre sovande russ…

Ihelgen har Elliot blivit tömkörd en runda, det gick så bra så nu hänger vi nog på linor och däck igen. Han har ju vilat från sånt sen i maj men då klarade han det ju bra.

Idunn gjorde en lyckad premiärtur med sin nya maratonvagn, det kändes allt lite ovant att sitta så högt mot vad jag är van vid i sulkyn. Men det är väl en vanesak, till våren hoppas jag vi är klara för tävling!