God morgon! 2009-09-06
Vaknade tidigt och har drömt en massa konstigheter, kanske lite förkylning på gång. Flera i familjen är lite snoriga och rossliga.
Igår blev jag skrämd i skogen, inte av något djur för det luktade vildsvin rejält och det var uppbökat här och var, utan av en granne. Hon sa: Hej Christina! och jag höll på att trilla omkull. Så går det när man går i egna tankar för länge och ofta i skogen.
Maken hade stängt av vattnet hemma för att tömma systemet och ordna bättre tryck, så hade inte tillgång till varmvatten när jag skulle tvätta Cherie.
Men jag tog vattenkokaren och värmde vatten i stallet och "svampade" på gammalt hederligt vis. Så nu önskar jag mig en spolspilta.
Grattis till Hanna D som fick full pott på bruksprovet med sin shetlandshingst Gentzel igår, bara 10:or i raden. Helt fantastiskt!
Ha en bra söndag!

Godmorgon i landet!
Här är himlen grå, men jag hoppas på uppehåll då vi ska iväg till Skellefteå och tävla med två av hästarna idag. Bussen har ett stort luftläckage så vi måste ta släpet och då får man bara med sig två…
Nu ska jag gå och ta in de förhopningsfulla tävlingskandindaterna 
Gomorron!
En riktigt grå morgon med lite regndropp…..får se om det bättrar sig! Mig kvittar det eftersom jag skall jobbe! Känns lite segt, åt kräftor med tillbehör i går kväll…..
På hästfronten intet nytt!
Ha en bra söndag!

Morrn morrn…
Även i Huskvarna börjar söndagen i flera nyanser av grått, men inget regn. Gröten står på spisen och så snart jag har ätit en god och stärkande frukost bär det av upp till stallet. Ska bland annat löshoppa Casper en sista gång innan kvalitetsbedömningen nästa söndag. När jag e klar med mina fyra russin ska jag hem till mamma och hjälpa henne med hennes pållar å sen får det bli plugg resten av dagen. Eller jag borde städa med, det hade jag förträngt 
Hoppas ni får en bra söndag och lycka till med det ni ska göra 

God morgon! Småmulet men uppehåll i Leksand. Även jag var på kalas igår, födelsedagsfest med en massa tårtor av olika slag. Tips till personer som står i begrepp att hyra en festlokal: kolla noga att där finns en fungerande diskmaskin.
Idag ska jag åka till Borlänge och titta på trav om ett par timmar, och sen se till att skriva klart en artikel som ska levereras i veckan.

God Morgon! Ser ut att bli uppehåll i dag. Blir en tur till marknaden i dag innan de stänger. Sambon ska städa ur festlokalen han hyrde, där fanns det en fungerande diskmaskin……när vi väl fått i gång den…….Var en som diskar i samma vatten om man inte tappar ur mellan diskningarna, snuskigt…….. Ett av de saker jag ska göra i dag är stänga in lite gräsyta utanför en av hagarna för städning av några av hästarna till i morgon.
Ha en bra dag!
Morron, här är det grått och trist. Är snorih och ont i halsen idag med, inget kul…..vet inte alls vad vi hittar på idag, blev klara med stallet igår!
God Förmiddag!
Regn i dag som igår här i Malung. Känner mig som jag skulle ha varit på värsta partyt nu i i 2 nätter, har ju bara jobbat. Blir inte så mycke sömn när man kommer hem o under dagen. pga fökylning.
Var o red i fredags gissa om jag har träningsvärk i dag i hela korppen. o Förkylningen kom´igång bättre.Har aldrig känt snurrig i huvudet som man gjorde i fredag var tvungen att stå stilla annars hade jag trilla av hästen.
Ska till mammsen o äta i dag. sedanblir de lungt…….. Solen tittar fram nu!!
Ha en bra dag!

God morgon. Sov till 10 idag !!!!!
Vet inte hur länge jag sovit om inte telefonen hade ringt.
Idag skulle jag ha varit iväg på "arbetsdag" med körklubben och byggt mobila maratonhinder men tyvärr har jag fortfarande kli i halsen, hosta och droppsnuva så det blir inget av med det. Har dessutom värk i större delen av kroppen så jag hade nog inte vart till någon nytta ändå.
Ha det gott.
God dag!
Här är vi glada för Parkys guld och Veronicas silver på hästdagen i Roskilde igår. Men INTE nöjda med vädret vi hade, fy! Blåst och regn. Det var inte roligt. Betydde ju också att publiken var sparsam. Tråkigt tråkigt.
Kommer kanske samlade resultat från gårdagen nångång för den som är intresserad, själv hörde jag ingenting pga blåsten 
Idag kom solen tillbaka! Så idag slappnar vi av i vackert septemberväder.
Önskar lycka till till alla som ska på Guldruss snart!