Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 880 ggr
karisma
0

God morgom 2009-09-03

Morgon där ute Halvdant väder å inte så varmt Inte följer min hund skolboken över hur man ska valpa, ännu en natt med dålig sömn Fast det är ju helt otroligt att jag kan vara så lättväkt, bara en hund rör sig så vakanar jag Har ju bara fem så det rör ju sig lite. Lite mer kaffe och sedan ut till hästarna

ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Här dricks det morgonlatte och barnen är nästan klara. Det blev sent igår och vi är trötta.

Till min stora förvåning och förskräckelse Rynkar på näsanhar mannen i huset som aldrig varit speciellt intresserad av djur beställt en skäggagam som kommer nästa vecka. Den får de minsann sköta själva, sonen och han. Att tillbehören är dyra kan jag väl inte säga något om, med tanke på mitt intresse som betar i hagenFlört

Jag håller mig till kusarna, tack!Glad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen blå med grå molntussar. Få se om vi kan plocka litet svamp i helgen, det har ju regnat litet så det inte är så knastertorrt!

#1 Skäggagamer är trevliga små djur, vi har haft flera på jobbet, det är väl deras mat som inte är så kul, levande syrsor och sophobaslarver Skrattande (Fast de går ju aldrig upp mot ett gotlandsruss)

Sara fick en kort skoldag igår, det blev en jättevattenläcka så hela Infjärden blev utan vatten, så de kunde inte göra lunch på skolan.

Idag blir det butiken för mig, PEter kommer hem ikväll och Sara ska väl pyssla med hästarna.

karisma
0

# 2 Inte är det dyrt med en skäggagam om du gemför med bara en häst Och du som gillar att gå i skogen kan ju plocka insekter åt den jag tror att syrsor är deras spec så har den ju gratis mat ObestämdFlört Sedan blir ju terrariet som en snygg tavlaGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Morning!

Jag skulle vilja ha pippifåglar i köket, men sambon backar. Han kanske skulle kunna tänka sig en skäggagam istället…?

Får se om Elan får komma till skolan igår. Hon var där och vände i går, och vi ska nog göra ett nytt försök idag.

Ni andra får ha en bra dag idag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Tydligen är detta ett mkt fint exemplar, som en av experterna i Sverige tycker ska in i aveln. Den ska köras upp från södra Sverige, där min man var igår och tittade på den.

Men då måste man skaffa en antal honor. Ja, men då flyttar jag ut till stallet!

Då får jag väl gå ut i skogen och börja samla syrsor då! Fast jag plockar hellre svamp.

PernillaJ
0

God morgon! Solsken i Leksand minsann, ser ut att bli en fin höstdag.

Jag var tvungen att googla på vad en skäggagam var för nåt, "skägga-gam" lät som nån storts skånsk asfågel - kan man ha slikt som husdjur? Fast det var ju en mini-dinosaurie från Australien. Inget jag skulle ha lust att införskaffa, mina djur ska åtminstone ha päls så man kan gosa med dem tack.

Jag hade besök av trädkirurgen Trine igår så nu är halva gårdsplanen full av grenar. Mer jobb.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron….ser ut som det blir sol, dagarna har börjat väldigt gråa i flera dagar men det har spruckit upp och blivit klarblått och varmt…..usch, ska iväg idag och träffa prästen inför mors begravning nästa vecka……

Ha en skön dagSkrattande

Foto: Åsa Björling-Vildhallon Elmia

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en mulen förmiddag, men ej regn än så länge… Väntar på att Magnus ska ringa o tala om att potatis upptagaren väntar i åkern i dag och sedan är det jobb i kväll mellan 17.30 - 22.00. Där emellan ska John ha skjuts till stavgard i Burs ( granne med Annica Melin), för en övrenattning med klassen. 

#7 fin bild av ett litet bus!

bilden: Gnistra o Okidoki, en äldre bild.

[Tjiwi]
0

#7 Tycker oxå den är så härlig…….Skrattande

Cara-Mia
0

Morgon!

Idag är det sol och vackert väder. Men solen har sin fläckar denna dag. Det bär nämligen av tlll veterinären och låta dom gamla vovvarna på en bit över 12,5 år somna in. Det är ju baksidan av att ha djur men man vet ju att den dagen kommer förr eller senare. Så många tårar blir det.

Blir en sväng till stallet som lite tröst…

annelie-huskvarna
0

Go´kväll!

Här regnar det nu och har så gjort sen 13.30-tiden Rynkar på näsan Hade tänkt rida ut en sväng nu efter jobbet, men hoppar det idag och tar det imorgon istället. Så ska bara upp en sväng till stallet å ge dem lite mineraler och klappa lite på dem…

Borde egentligen både diska och dammsuga, men det är ju sååå tråkigt Skrikandes  Så just nu känns det som jag kommer att skita i det…