Hingstsläpp på Lojsta 2009
Ja då är man först ut att lägga in bilder från hingstsläppet. Blev inte så många men men. Kan meddela att allt gick lungt och fint till nästan en repris från förra året när Timon släpptes. Lasse sprang in, luktade på de andra stonas spillning och pipade mest runt lite. Fick nästan till det med Boa-Lill som blev störtkär i honom. Tog även friheten att fota lite Timon fölisar.

Tack, det var kul att se, jätte fina föl också 

Så himla kul det skulle ha varit där… men det är ju som sagt och var inte bara tvärfara dit ner till g-land.
Kanske ett annat år
Lycka till med Lego-Lasse och brudarna

Tack! Det är alltid roligt att se bilder från Lojsta för oss som inte kunde vara med.

Vad trevliga bilder, härligt att ni delar med er, "nästan" som att vara där!

Jättefina bilder……tack allihopa! Önskar jag vore med…..

Tack Rebecca för att du tog dig friheten att fota Timon barn och att du kom med en väl förberedd hingst som sken som solen Nästa år får du vara stolt och gå runt och titta på små Lasse barn som skuttar runt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag kan verkligen intyga att Timons föl var jättefina alla! Malin bara gick omkring (och kröp ibland….) bland alla "sina barnbarn" och såg hellycklig ut!

Ser jättehärligt ut! Kul att se!

Åh vilka härliga bilder! Någon gång ska jag vara på Gotland när det är hingstsläpp! Det ser så härligt ut!
Väldigt fina bilder på russfölen! Jag har en fråga, jag ska till gotland om några veckor och jag ska ju då självklart åka till heden. Jag undrar om man får gå in i skogen själv och leta upp russen, eller måste man kontakta någon först?

#30 Traska på bara! Men riv inget stängsel eller lämna grindar öppna som vissa turister
Fast om du vill ha störst chans att hitta några russingar, så kan man ringa och ta hjälp från tillsynsmannen.
# 0 Grattis, det måste vara en stor ära att få släppa sin hingst på Lojsta Hed. Lika spännande blir det nästa hingstsläpp när du får gå och kolla in alla föl!
Tack ja jag är så otroligt glad att få ha min lilla pojke där. Hoppas att han sköter sig. Tack för alla grattulationer även om det inte varit så många.
# 33 Jag kan i alla fall säga så mycket som att hingsten var i ett bländande skick, jättelycklig över att få se så många damer på en gång! Syntes att han var i bra trim Rebecca! Visst är det en stor ära att ha "rätt" hingst för stona……jag tycker det är kul för hela er hästtokiga familj! Grattis!
Vilka kanonbilder Liselotte. Jag blir grön av avund…

Härliga bilder Liselotte, Super roligt att få se dem!
Jag var där dagen innan hingstsläppet. Jättefina hästar! Vi träffade dock bara sju stycken, var de andra var vet jag inte.
Nu ligger snart mina bilder från Lojsta i veckan på min hemsida, www.liselottesruss.se
Välkomna dit om ni vill!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Är det nån som har koll på vilka föl som blivit sålda redan och vilka som finns kvar? Gärna bilder också ;)

# 41 Det är Börje o Carola Johansson som har hand om försäljningen av fölen Om du är spekulant så ring 0498-488030
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus