Övervakningskamera

Jag köpte en Horsecam i våras. Den använder jag vid fölning och kör den trådlöst från stallet och upp till huset, där kopplar jag in den på tvn. Till nästa år har jag tänkt att koppla in den på en dator så att dottern kan följa fölningarna uppe från österssund.
Under resten av året använder jag den i släpet. I paketet ingick allt för installation i såväl stall som transport, tycker den fungerar kanonbra….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Har claes Olssons trådlösa Bra bild och ljud fungerat i många år det medföljer en liten tv vet ej om den går att koppla till datorn
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Det är en sån jag också funderat på. Hur långt har du mellan stall och hus?
Clas Ohlsons övervakningskamera funkar bra.
Har både en med kabel(äldremodel.)
och en nyare trådlös model.
Båda fukankar bra.
se internetbutiken på www.clasohlson.se

Fölvaktspaketet (Small)
1.990kr
![]()
Om Fölvaktspaketet (Small):
Fölvaktspaketet (Small) är en billig lösning för hästägare som vill ha trådlös uppsikt i stallet till ett så lågt pris som möjligt. Trots det låga priset innehåller detta paket vad som krävs för att få en pålitlig trådlös signalkvalitet från stallet till bostaden.
AV-mottagaren som ingår kräver en befintlig TV för att se och höra hur stoet har det. Vill man ha en lösning som även kan användas i trailern vid transport rekommenderas Fölvaktspaketet (L) eller horseCam.
Detta ingår:
1 st - NattvaktenTM trådlös, nattseende videokamera med ljud att montera i stallet
1 st - A300-antenn med 10 meter kabel för montering på stallets yttervägg
1 st - AV-mottagare som kopplas till TV/Video/DVR
1 st - AV-kablar för anslutning till TV/Video
2 st - Nätadapters (till Nattvakt och AV-mottagare)
Rekommenderade tillbehör:
Om du har tuffa förutsättningar för trådlös överföring mellan stallet och bostaden i form av längre avstånd eller hinder kan man behöva komplettera med en A300-antenn som mottagande antenn på bostadens yttervägg. Då ersätts den lilla svarta antennen som medföljer AV-mottagaren med antennkabel på 5m eller 10m som dras ut till A300-antennen.
Har själv en sån här fast med extra antenn p.g.a avståndet och dom tjocka kalkstensväggarna både inne och ute. Fungerar kanon.
Börjar du redan förbereda? Ge henne en morot från mig…

# 5 Hur slutade priset för dig?
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#6 Drygt 2000:-

#5 Ja jag längtar snart ihjäl mig! 

Jag har en Denver babyguard, trådlös. Den är jätte bra, men den har inte vidvinkel och det är värdelöst. Tackan (använder den till fåren) kan gömma sig i en hörna i boxen och syns då inte på skärmen. Ser man tackan och allt ser bra ut, behöver man inte stiga upp och gå ut, då är den kanon. Jag skall köpa en ny, den skall ha vidvinkel och det skall gå att kopla till fler kameror.