Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 1059 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2009-09-02

Ikväll är det familjeutmaning i dotterns klass ute i Kapellskär, så jag får räkna med femkamp. Gissar bla på frågesport och vattenballonger.

Ha det!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Lite småseg än så länge idag… det ser ut som att det har regnat lite inatt men nu börjar molnen försvinna och en härlig blå himmel börjar titta fram. Hoppas det blir en lika härlig dag som igår med sol, blå himmel och 25  grader Cool

Igår hade jag Elvis uppbunden i stallgången och borstade & kratsade hovarna, löshoppade Giro och red Casper. Sen hjälpte jag mamma med inridningen av hennes unghäst. Full rulle för jämnan Glad 

Snart bär det av till jobbet och när arbetsdagen är slut så blir det träning och stallet…

Ha en bra dag!!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det mulet och regnar, igår kväll var Mimmi och Debbie på fel sida staketet, så de är hemma igen. Få se om de har vält staketet eller gått runt i sjön… Hopplöst det där!

Annars blir det butiken idag och eftersom det är onsdag kansek svärmor bjuder på mat.

Tittut
0

Här ösregnar det, men sonen tog cykeln till skolan som vanligt, trots att bilen går om en stund.

Måste skrämma liv i dotra och mata henne med frulle nu innan skolan.

Sedan blir det jobb till kvällen.

Hej och ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

#3 Det kommer nog hit för himmlen är svart Skrikandes

Mogon på er Nu börjar det närma sig valpning för idag var tempen under 37 Så enlgt skolboken ska hon valpa innom 24 timmar nu. Det kan ju vara trevligt för man blir så låst att vara i närheten. Skulle behöva hantera lite unghäst idag få se hur det går med det

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Här är det grått…..sitter och dricker kaffe…….ha en bra dag!

MagganS-B
0

Gomorron!

Sovit länge! Det regnar! Skall till stan och hämta nya glasögon! Sen blir det kardborrjakt i stora hagen…..med stövlar på!

Ha en bra dag!

garrilina
0

God morgon! Har landat på jobbet och befinner mig i dag på år 1-6 skolan. Har precis haft år 6 och de har torrtovat jättefina figurer de saknar inte fantasi. Nu väntar 5:orna sedan ska jag ha år 4 och 3 också innan det är dax att gå upp till de "stora" barnens skola för att ha arbetsplatsträff. Innebär långdag. Har kommit en regnskur i natt, och vädret verkar inte ha bestämt sig för vad det ska bli. Hemma har det kommit en ny inhyrning, en shettisvalack på 12 år. Familjen ska ha honom på prov 1 månad, få se hur det går flickorna är ca: 3 och 5 år och är överallt där de ej ska vara. Så nu sitter det hänglås på marsvinsburen…. Har toppeninhyrningar i de två andra hästägarna så de får väl väga upp.

#4 Spännande med en ny valpkull.

Ha en bra dag!

murkla
0

Go förmiddag!

Solen lyser här i Malung o de blåser.

Idag händer de inte så mycket. Ska jobba kväll..Är lite förkyld så de blir att ta de lugnt i dag!

Ha en bra fortsättning på dagen!

Mixie
0

Usch äckligt väder!!!
Hoppas den här dagen går fort är inte på humör alls..

//Mickan

Hagelberg
0

God förmiddag!

Här är vädert fint, visst är det moln på himlen men solen kommer fram imellanåt!
Fick rapport om Jenka igår. Hon sköter sig och är lätt att arbete med (ta prover, undersöka osv) Hon kom fram i måndagskväll och igår var hon på väg in i brunst så hon det var ett stort plus att de slapp vänta på henne. Nu får vi hoppas att de utvalda hingstarnas sperma tål nedfrysning så att det blir ett lyckat projekt.

Igår var jag och Yramis på banan och tränade. Anna W och hennes Blixten hjälpte oss och det var så kul och Yramis gick så bra.

Ha en bra onsdag

[Grabbarna-A]
0

Här har det regnat men är uppehåll nu.

Vi har haft strömavbrott så jag försov mig…hästarna fick sin frukost några timmar senare än vanligt, tur dom har halm att gnaga på. 

Nu ska jag ut och mocka

ha en bra dag