God morgon 2009-08-31
Morgon där ute på sista dagen i augusti och måndag. Det blir inte så mycket sova just nu med valpning på gång vaknar bara hon rör sig Idag hade hon 37,3 så det närmar sig Igår var det premiering på Jälla är så nöjd med min 3-åring som vilat sig i form lite tung i traven blir hon allt Men så grundtrygg in och ur släpet står lungt själv fast det är ett j… liv utanför.
Tack Helena J för att du utförde mätningarna enligt skolboken dom går inte att klaga på
ha en bra måndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Sista augusti med blå himmel och små vita moln, verkar bli en fin dag idag.
På mitt schema står butiken, PEter har åkt iväg för veckans jobb, Simon ska snart iväg för dagens jobb och Sara ska upp till skolan på ett tag.
Helgen har varit rollig och vilsam.

Morrn morrn…
Här är det lite mulet än så länge, men det ser ut som det håller på att spricka upp.
Idag blir det träning, jobb och sen stallet… en helt vanlig måndag alltså 

God morgon!
Igår kväll hälsade jag på två nya russ-importer från Småland, två treåringar som hamnat i Dalarna efter min förmedling. Ska bli spännande att se dem på travbanorna vad det lider.
Idag vaknade jag sådär mystiskt tidigt igen, solen skiner och jag är pigg: konstigt. Det står några timmars arbete på schemat, plus mer skrivjobb.
God morgon!
På mitt schema står det idrott första timmen, så jag är laddad med gympakläder.
Ha en bra måndag!

God morgon!
Här skiner solen från en riktigt fin himmel! och jag är ledig i dag.
Ska köra någon häst o fixa med bokföringen och hoppas att målningen av hallen snart är färdigt. Ha en riktigt bra dag runt om i vårt land!

God morgon..
Här är man så där lagom mör och trött efter en lång helg med uställning och generalmönstring med våra shetlandsponnyer.
Det gick bra i helgen och hingsten fick fin kritik och beröm för att han var i sådant lagom hull :-)
På utställningen blev min lilla härliga shetlandsvalack Slättens Mozart Champion valack med 41 poäng :-)
Idag ska jag köra iväg den godkända hingsten och russet Hälge på hingstbetet och ta hem 2 st andra därifrån som ska börjas med inkörning nu hade jag tänkte mig.
På bilden Slättens Mozart fotograf Nathalie.Pettersson
Morrn!
Hemmadag till klockan 12 idag. Elin kräktes igår, så hon får vara hemma idag, och 12 börjar jag jobba.
Rätt trött idag efter en intensiv helg, men det är väl som vanligt bara att bita ihop.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Nyss kommit fram till jobbet efter att ha spenderat större delen av morgonen i bilkö!! Är så less på att behöva jobba inne i stan… Men men, solen skiner ute och läget kan va sämre! Ha en bra dag!
//Mickan

God morgon!
Här skiner solen och jaghar satt på kaffebryggaren, ska bli skönt att ta en kopp och pusta ut lite efter morgonens bestyr.
Lilla Jenka skickades iväg med lastbil i dag 07.25 och kommer troligen inte fram till Norrköping förrens mellan 18-20 ikväll. Hon ska bistå med sin gullighet vid tappningen av de hingstar som valts ut för frysning.
Há en bra måndag!

God morgon. Har nyss lämnat av katterna hos vetrinären för kastrering. Släppte ut Birk och hans plåster vid 7. Russen går fortfarande ute på nätterna.
I går var jag ute och körde min 4-åring. Hade 2 av barnen med mig. På vägen mötte jag en bonde med en väldigt stor traktor och dubbla kärror, han hade varit och lämnat säd. Blev lite trångt på vägen så hon blev lite orolig. Synd att bonden (i detta fall min svärfar!!!) inte saktade in lite mera så hon inte behövde steppa åt sidan där ett stort dike befann sig. Men hon var klok nog att steppa upp på vägen igen och fortsätta frammåt. I övrigt gick körturen jätte bra, så sövande att Olle 3,5 år somnade på sin systers arm…
Förresten, någon som har tips på vart man kan köpa billiga och bra sulkyhjul??? Behöver ha till 2 sulkysar. Behöver även en sits. PM:a mig i såfall!
Ha en bra dag.
Här är det mulet nu men tidigare var det minsann sol……är oxå liten sliten efter att varit i Skåne i lördags och på utställning igår……ska ut och kolla svamp nu och städa ur transporten…orkade inte igår!!
#8 Ta pendeltåget istället då !

#12 Jo visst vore de det bästa men jag dör ärligt talat av att dela pendeltåg med resten av stockholms befolkning.. Blir så otroligt trött av att trängas å stressa..
//Mickan