Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 793 ggr
[Croneld]
0

God morgon 09-08-29

Det var länge sedan jag var först att skriva i god morgontråden. Jag däckade ganska tidigt igår och vaknar utvilad och pigg inför helgen. Nu har jag fått i mig något varmt och tänte gå ut och titta till hästarna och promenera i skogen en sväng.

Ha en bra lördag!

PernillaJ
0

God morron! Liksom Croneld slocknade jag tidigt i går kväll, men vaknade i gengäld före sju, pigg och nyter. Halvsoligt här, trots prognoser om regn. Om några timmar ska jag fara till Rättvik och titta på sommarpremiering. I övrigt har jag skrivarbete som måste slutföras den här helgen, uppskjutet sedan länge - dax att ta sig i kragen nu. Ingen text = inga pengar.

Ha en fin dag allesamman!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen grå och det bara öser ner, om vi då har tur kanske det kommer upp några svampar i skogen! Det har varit så torrt så det finns knappt någon svamp just här.

Sara var ut med först Primula och sedan Trixi, när hon red Trixi stannade hon hos sina kompisar ett bra tag, så det var nästan mörkt när hon kom hem vid halv tio….

Idag är planen butiken, Sara ville åka och se på westerntävlingarna och ikväll är det massa olika band som pselar på hembygdsgården, så då ska vi dit. Hoppas på slut regn då…

karisma
0

Morgon Inte somna jag som Croneld och Pernilla tidigt utan satt och uggla framför tv tills filmen var slut vid 0130 Så jag ställde kl fast den slog jag av så nu får det heta sovmorgon Dax att göra morgonens jobb får börja med hundar tempa tiken som ska valpa snart och ge dem mat  Önskemål den här helgen är att hunden valpar idag annars kniper tills i morgon kväll för det är meningen att k L:a Saga ska på premiering i morgon Fast det går ju inte alltid som man vill Älgen har varit här på nätterna och ätit upp alla äpplen så nu behöver jag inte fundera på vad jag skulle göra med dem

ha en bra lördag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PROS
0

Godmorgon!

Idag här det hag bygge.vi ska göra iordning höst hagen där ponnyerna och tekla ska gå fram till v.42 för då är det älgjakt så då måste hästana vara "hemma" då älgarna tar hagen som skydd för att slippa jägarna.

Nu ska jag ut och kolla vår nya hyresgäst i stallet, Det är en igelkott som senaste veckan har flytta in i en av boxarna, Vi erbjöd en ny "Lägenhet" till Taggen som vi döpt den till, men den bostaden (under g:a stallet)dög inte, så nästa dag hade Taggen flyttat tillbaka in i boxen, denna "lägenhet" är 11m2 ljus med tempererad miljö mat serverad i rummet brevid(Sadelkammaren där katterna bor)lite sällska om man vill. DEN var bättre än under ett g:a timmrat stall längre ner i uthuslängan.

hade bra och Njut av dagen!Glad

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här är det lite blandat med moln och blå himmel, det har regnat i natt för jag hörde hur det smattrade mot rutan när jag vaknade till inatt. Men förhoppningsvis är molnen på väg bort och solen kommer för att lysa upp dagen…

Har sovit lite oroligt inatt, förmodligen för att jag varit orolig för att Elvis ska gå ur hagen Obestämd Plockade ur Manina från hagen och lät henne gå i en annan precis intill med mer mat i. Men Elvis och Giro fick gå kvar i den gamla hagen, för det finns ingen el i den hagen som jag släppte Manina i och det kommer snart den där lille mannen på… Hade inte tänkt att börja dela på dem så tidigt men hon är ju så tunn och han verkar inte bry sig.

Så nu ska jag käka lite frukost och sen bär det av upp till stallet för att se så alla hästarna är på plats, samt lite pyssel och annat fix å trix Glad

MagganS-B
0

God Middag!

Det här var en seg morgon/förmiddag! Vi satt uppe och väntade på Monica och Mattias som kom med färjan 23.30 ca sen blev det babblande (och lite vin!) ända till 01.30…..Vissa var pigga redan i morse och var efter tidningen m.m. Alla är på Slite Marknad nu, så här sitter jag! Skall försöka få lite gjort! Solen skiner i alla fall så man kanske skall gå en sväng med vovvarna!

garrilina
0

God kväll! Hemkommen från en intensiv fredag - lördag på Gävle Högskola. Började läsa bildpedagogik på halvfart i går, innebär att jag jobbar 100% och åker ner en gång i månaden fredag . lördag. Bra upplägg då det går att kombinera jobbet samtidigt som man pluggar. Mycket intensiva och roliga dagar. Idag har vi serietecknat hela dagen. Blev en del russprat också då vi kom in på Min Häst och därifrån till russ och det visade sig att en av deltagarna hade russen som sin favoritras. Dock inga egna. Nu blir det sängen, är lyskväll men orkar inte åka och titta.

murkla
0

Kvällen !

Hel dag i Rättvik med mycke fina Hästar o ponnyer på premiering.

Såg björn efter vägen i morse när jag åkte.

När jag var i Rättvik så fick jag veta att Mitrus hade varit ute på äventyr men hade gått in igen i hagen så de var lungt! Dax att göra ny hage då!

Annars allt bra!