God morgon 2009-08-27
Morgon där ute Blött o grått men varmt det är roslagsväder idag. Inte hjälpte det att ha svettband på igår allt blev inte gjort för det, så det som blev kvar får göras på eftermiddagen Startar dagen med hund o häst sysslor sedan en snabbis till Danderyd och Täby centrum på hemvägen'
Ha en bra torsdag där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Mulet och varmt i norrbotten, men ingen nederbörd än så länge iaf.
Sara red Trixi igår, och idag kanske Primula får springa igen. Simon har åkt till jobbet, och för mig blir det butiken sedan och Sara skolan. Peter kommer hem ikväll, skönt!
God morgon!
Idag har jag hovslagaren på besök, för att verka alla hovarna, speciellt på Susa som hade en hovböld för en månad sedan.
Ha en bra dag!

God morgon. Har släppt ut hästarna och duschat. Nu väntar frukost, få med barnen i skolbuss, skjutsa till dagis och åka till jobbet. I eftermiddag ska Alva och Emilia ut och rida, själv måste jag åka till Tuna park och köpa presenter till 2 barn, kalas i morgon kväll. Svägerskans stora häst är till Uppsala i dag för magnetröntgen. Om en vecka får hon veta prognos för sin halta kuse. Ser väl inget vidare ut i nuläget. Trist.
Ha det gott.
Morrn!
Barnen på väg till skolan och jag ska jobba borta idag igen plus att jag har skrivjobb som väntar.
Dessutom lite småfix innan helgens premieringar. Alltid är det något.
Nu, frukostdags och kanske kan vara bra att få på sig lite annat än nattskjortan innan jobbet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon.
Här är det halvmulet idag och jag hoppas verkligen inte det blir regn utan att det väljer att bli varmt och fint väder i stället.
Här är det lite träning av shettisar som gäller då det är utställning och generalmönstring till helgen som gäller.
Igår var vi inne på banan och det var Mary och Bethoven som tränades och båda skötte sig exemplariskt i går :-)
På bilden så är det Mary som får en skön avspolning efter träningen och lite linementschampo på det ;-)

En ny dag med solsken, hoppas jag att vi får!
I dag är det målar-dag fram till ca kl.12.30 o sedan jobb från kl 13.00 till 22.00.
I dag ska Jessica åka med Cardero till en Vet.klinink i Skåne… hoppas på en hygglig diagnos o en smidig behandling mot hältan och helst ingen långbänk o förtvivlan….Jobbigt! Hon hade putsat på honom i ca 3 1/2 timme i gårkväll, inför besöket i eftermiddag o Stall ägarna ställer upp o skjutsar dem. Håll tummarna för Cardero !
Gomorron!
Hästarna har stått inne i natt. I går var det social träning, verkning av föl, maskning och diverse annat småplock…..Tror dom tyckte det var skönt. I dag släpper vi dom i en annan hage som behöver betas av.
I dag är det jobb och sen ICA Maxi som gäller efter det! Har en stor nota från min mamma…..
Ha en bra dag!

God förmiddag.
Jag är dyster för jag är halt. Ska till sjukstugan efter lunch, ser inte fram emot det. Min egen diagnos är att jag har skadat menisken i höger bakknä - förlåt knä, och är 4-gradigt halt. Om jag hade varit min häst hade jag skjutsats till klinik och blivit undersökt med ultraljud etc. Undrar vad för slags hältutredning jag kommer att utsättas för? Hoppas jag slipper böjprov i löpargång, för jag vill inte springa: aj.

Här är det mulet men solen gör framsteg och kommer troligen att bryta igenom.
Igårkväll var jag och löshoppade Yramis. Vi är lite ute i sista minuten då vi ska på treårstest om 2,5 veckor. Han fattade snabbt, har framåtbjudning och tyckte det var löjliga hinder så han hoppade ut från padocken! Jaha, hoppa kan han ju iallafall och väldigt lättfångad så det gick bra. Nu har jag bokat ett ridhus på söndag så då kan han iallafall inte hoppa ut!
#9 Kronoberg prioriterar inte menisken, min låste sig rejält i maj och jag fick en remis för vidare utredning….har inte hört något än. Hoppas du får lite snabbare hjälp!
Ha en bra dag!
Go kväll, lång dag i dag. Har varit igång sen halv 6 i morse och sen jobbat till 21. Är lite seg nu.
Hältor verkar vara på tapeten både för 4-benta och 2-benta… Vi har oxå varit på hältutredning idag igen, med Aramon min exmoor. Sist skickades vi ju hem med en lika halt häst som innan och en ask butta. Idag blev det bara 2 bedövningssprutor, en i armbågsleden och en i bogen, och ca 10 rötgenbilder och efter 5 timmar hade vi äntligen fått en diagnos och kunde åka hem. Han har lyckats på ngt sätt att få en fraktur på insidan av armbågen
och det har lossnat en benbit
. Titthållskirurgi rekomenderas, och vart gör dom det, jo i Skara, suck. Tas inte benbiten bort så kan han bli kroniskt halt.
Jag ska börja med frimärken 
god natt