pillidill- Eskil Viking

18 Januari
Var ute och red en lite stund vet inte hur långt det var tillsammans med Filippa. Han var lite busig men det var nog för jag nyligen satt igång träningen.
Så roligt att Filippa får följa med. Hon tycker verkligen det är roligt att springa tillsammans med hästarna.

Hihi okej, nu får jag hjälpa Pillan lite. Hon har fåt lite problem med sin fot (igen)
.
23 Januari
Jag red Eskil, det gick mycket bra. Han var lite busig som han brukar, men också lite trött. Men det var jag också så vi tog det ganska lungt.

#2 ja, det märks… 
Som Nella skrev så hoppar jag på kryckor för tillfället men hoppas att jag snart kan gå på foten utan att stödja mig. 
Så då får Nella rycka in och hjälpa mig.

30 Januari
Idag var Nella och Jag ute med Eskil och Meduza uppe i våran toma hage, där vi träna dressyr och "lekte" lite. Eskil skötte sig jättebra till frågan mot vad meduza som bocka och hade sig. Men det känns som Eskil är laddad för en ny säsong.

ojoj nu var det länge sen vi skrev om Eskils träning. jag och min kompis (Mickan) har tränat Eskil.
20 maj
Mickan och jag red en kvälls runda, det var väldigt häligt att rida i solnergången
Mickan red på Eskil och jag red på Tinka, (mickan ska få tävla eskil i monté ,så vi övade lite hur han vill bli riden) vi körde ett lite monté lopp och det gick mycket bra, men han kom inte ikapp Tinka, men det är ju inte så konstigt xD men inte för långt bak :)
21 maj
Idag fick Eskil och Tinka, men den här gången så körde vi. Jag körde Eskil (andra gången jag körde han) och Mickan körde Tinka. vi köde den ganska lång runda, på vägen hem så klockade jag Eskil. Han sprang då på 2.30, efter en tuff runda ,så är jag jätte nöjd över han.

Skönt att du fått börja rida och köra igen, Nella! Nu blir det väl fart på hästarna.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Jag kanse ska lägga till att jag ÄNTLIGEN får rida och kör nu!
det är helt underbart!

#7 Ja, det är så skönt att få känna fartvind igen!

Nu var det jätte länge sen jag (vi) skrev något om Eskils träning. men han var haft lite problem med han ben så han har bara ståt ett bra tag
och så har jag tagit över alla träning här hemma efter som Pillan går på Wången nu…
27 augusti
Eskil fick nu komma ut och röra sig, vilket han var överlycklig för!
han gick väldigt bra. det var meningen att vi skulle skritta och trav men det blev lite galopp också x) när vi kom till baka så var han ok i benet
så med lite tur så är han nog snart bra