Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 852 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-08-25

Gofmorgon i landet!

Här är himlen blå och det verkar bli en fin dag!

Även Primula har rymt ur beteshagen nu… Men då är inte Röros lika arg, med en till kompis hemma. Sara var ner och inspekterade staketet, men såg inget fel får själv gå ner och kolla ikväll, hinner inte på morgonen. Då är det frukost och smådjur och hundpromenad som ska hinnas med, förutom att ge de sura hästarna hö då.

[Croneld]
0

God morgon!
En fin dag här med, ser det ut som. Långdag på arbetet sen sa jag en tripp till Sthlm för att återlämna nyckeln tiil farmors lägenhet. Sen ska det kapitlet med tömning, städning etc vara avklarat. Det har varit mycket att fixa med men hon trivs bra på sitt nya boende på Öland, så det är belöningen för allt slit.

Jag hinner träffa syrran en sväng med, ska försöka få hit henne och köra lite häst, bara Toffan kommer hem igen från hingsten.
Ha en bra dag!

Tittut
0

Jobbardag till 18.30. Ett elände att jobbet tar så mycket på den fria tiden, säger jag som nästan alltid bara jobbar hemifrån. Jag har väl glömt hur det är, helt enkelt!

Solen skiner, så det blir nog en vacker sensommardag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon redan tisdag vart tar dagarna vägen Nu börjar en tid som jag tycker så mycket om höstens alla färger är på väg Det bästa jag vet då är att stå på balvagnen och se kontrasterna mellan den gulbruna marken och de röda o gula löven Tji fick jag i år för x-et vägrar göra småbal bara för att jag gillar utsiktenObestämd

Ha en bra tisdag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Morrn morrn… eller god förmiddag kanske. Sitter och rastar lite på jobbet, ganska skönt eftersom det bara kryllar av barn idag. Tur de kan vara ute och springa och skrika av sig Tungan ute Det är fint väder här med idag med sol, blå himmel och än så länge är det ganska svalt i luften. Slutar tidigt idag så då blir det lite styrketräning först och sen bär det av till stallet. Har fått lite rotfrukter av en jobbarkompis så måste hitta på något smaskigt som jag ska göra med dem sen ikväll oxå…

[Tjiwi]
0

Morgon

Strålande sol idag med så det är bara att passa på att njuta.

Ska ta en lite tur med Njord idag, kolla att allt är väl med honom efter en tur i lastbilen i lördags som kunde slutat väldigt illa…………

Cara-Mia
0

God Morgon.

Lite seg idag. Vackert väder och ledig. Kanske blir en tur till stranden idag och även till stallet.

annelie-huskvarna
0

# 5 Men oj då Förvånad Vad hände?

[Tjiwi]
0

#7 Gick över bommen i lastbilen….skulle väl tillbaks och fastnade med framdelen hängandes över bommen på andra sidan mellanväggen och bakdelen på den andra sidan bommen(framför alltså), på den sidan står vagnen……han kilade fast frambenen i hjulet….det var riktigt dramatiskt en stund, hästen var helt stilla när vi kom, men det tog ett tag att lirka ut honom från vagnen och få ut den, då hängde han fortfarande med bakdelen kvar så Olof, en av de andra i resegänget lyfte helt enkelt(nåja, det var inte såå enkelt…) över honom så han kunde knalla ut….jag vågade inte titta, trodde han skulle vara ordentligt skadad men alltså…….änglavakten var med…..ett hack under ögat och skrapsår på insida lår……det kunde gått betydligt mer illa…han är ju inte precis någon hysterisk häst och han tycker inte det är otäckt att resa så varför han gjorde det…?? Var väl helt enkelt uttråkad eller något efter att stått på bilen "halva" dagen…var och tävlade lite körning i Örebro….han knallade snällt in igen och stod still under färden hem……

annelie-huskvarna
0

# 8 Men OJ!!! Vilken tur att det gick så bra som det gjorde trots allt då…

[Grabbarna-A]
0

Go´kväll

Har äntligen landat hemma efter kvällsarbetspasset. Nu är allt som vanligt här hemma igen då sambon kommit hem från semestern, skönt.

Amaretto har ju under våren tävlat i div III i hoppning och idag ringde lagledaren för div II och undrade om Amaretto och hans ryttare kan rida för det laget i höst, himla kul. Så nu är det bara att sätta igång att träna.

#8 Jiiusch… Tur att det gick så bra som det gjorde.

Sov gott…